خبرگزاری کار ایران

در حاشیه بیست سومین نمایشگاه نفت اعلام شد:

مناقصه واگذاری ۱۴ بلوک اکتشافی جدید به زودی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۹۹۱

معرفی یک بلوک اکتشافی در حوزه رسوبی مغان در شمال غرب ایران که دارای سیستم هیدروکربری اثبات شده است و یک بلوک اکتشافی در حوزه ایران مرکزی و دو بلوک اکتشافی به نام‌های تایباد و سیستان به عنوان بلوک‌های واقع در حوزه‌های رسوبی جدید در شرق ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ۱۴ بلوک اکتشافی توسعه شرکت ملی نفت ایران با مساحت تقریبی بیش از ۸۰ هزار کیلومتر مربع در شش حوزه رسوبی کشور با حضور نمایندگان شرکت‌های داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی صنعت نفت معرفی شد.

این گزارش حاکی است با توجه به اینکه بر اساس مصوبه مصادره از هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران به زودی مناقصه واگذاری بلوک‌های اکتشافی برگزار خواهد شد.

بلوک‌های معرفی شده ترکیبی از بلوک‌های دارای پتانسیل اکتشافی بالا واقع در حوزه‌های رسوبی بالغ و شناخته شده و بلوک‌های مربوط به حوزه‌های رسوبی جدید هستند که از میان آن می‌توان به چهار بلوک اکتشافی در حوزه رسوبی زاگرس شامل یک بلوک در ناحیه لرستان یک بلوک در حوزه فارس و دو بلوک در حوزه دزفول شمالی و دشت آبادان اشاره کرد.

لازم به ذکر است؛ معرفی یک بلوک اکتشافی در حوزه رسوبی مغان در شمال غرب ایران که دارای سیستم هیدروکربری اثبات شده است و یک بلوک اکتشافی در حوزه ایران مرکزی و دو بلوک اکتشافی به نام‌های تایباد و سیستان به عنوان بلوک‌های واقع در حوزه‌های رسوبی جدید در شرق ایران بوده است. سه بلوک دریایی در حوزه خلیج فارس و سه بلوک اکتشافی در حوزه کفه داغ در شمال شرق ایران بوده است.

     

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز