خبرگزاری کار ایران

مذاکرات بانکی ایران - کرواسی/ پیشنهاد ایجاد نمایندگی در ایران

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۸۴۴

رییس کل بانک مرکزی از آمادگی کامل ایران برای توسعه هرچه سریعتر روابط بانکی با کشور کرواسی در چارچوب مقررات بین الملی خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی بانک مرکزی، ولی‌اله سیف در دیدار با «مارتینا دالیچ» وزیر امور اقتصادی و معاون نخست وزیر کرواسی با اشاره به عزم دولت های دو کشور برای افزایش روابط تجاری گفت: توسعه روابط بانکی پیش نیاز گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری طرفین است و ما وظیفه داریم با رفع موانع، این زمنیه را فراهم کنیم.

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر آمادگی کامل ایران برای توسعه هرچه سریعتر روابط بانکی در چارچوب مقررات بین الملی به تشریح ظرفیت های گسترش روابط بانکی بین دو کشور پرداخت و افزود: ایجاد روابط بانکی بین بانک های مرکزی دو کشور، ایجاد روابط کارگزاری بانک های اصلی کرواسی با بانک های ایرانی، انعقاد قرارداد حساب ویژه بین بانک های مرکزی دو کشور برای تسویه مبادلات تجاری و تاسیس دفاتر نمایندگی و شعبه بانک های کرواسی در ایران از جمله مراحل تقویت روابط بانکی بین دو کشور است.

وی با بیان اینکه به طور حتم نبود روابط بانکی مناسب باعث از دست رفتن فرصت ها برای دو کشور می‌شود تصریح کرد: امیدوارم با توجه به روابط مناسب بین دو کشور، طی جلسات آتی با هیئت بانکی کرواسی به نتایج مدنظر رسیده و بستر لازم برای توسعه مبادلات تجاری بین دو کشور را فراهم کنیم.

سیف همچنین از رییس کل بانک مرکزی کرواسی و مدیران عامل بانک های آن کشور برای سفر به ایران در راستای عملیاتی سازی پیشنهادهای مطرح شده دعوت کرد.

وزیر امور اقتصادی و معاون نخست وزیر کرواسی نیز در این دیدار با یادآوری سفر سال گذشته رییس جمهور کرواسی به ایران و مذاکرات هیات های مختلف کرواسی با طرف های ایرانی گفت: اطمینان دارم که روابط دو کشور در آینده بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

وی افزود: محدودیت های بانکی و مالی مهم ترین مانع گسترش مبادلات اقتصادی دو کشور است و باید به سرعت راه حلی برای رفع آن اندیشیده شود. مارتینا دالیچ، تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت های کرواسی در حال شروع مبادلات تجاری با ایران هستند، مسیر روابط بانکی بین دو کشور باید هموار شود.

معاون نخست وزیر کرواسی با اشاره به اقدامات و مذاکرات انجام شده در این خصوص گفت: هرچند در مسیر روابط بانکی ایده آل اختلالاتی وجود دارد، اما می توانیم بانک های دو کشور را برای شروع روابط کارگزاری تشویق و حمایت کنیم.

وی در پایان ضمن اعلام تمایل کرواسی برای توسعه روابط تجاری و بانکی با ایران گفت: این امر نیازمند پیگیری و حمایت طرفین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز