خبرگزاری کار ایران

نوبخت:

سامانه نیما به تدریج تکمیل می‌شود/دولت موظف به تامین نیازهای ارزی

کد خبر : ۶۱۹۶۸۰

سخنگوی دولت گفت: در حال رصد همه نیازهای ارزی برای وارد کردن آن در سامانه نیما و تخصیص ارز هستیم.

به گزارش ایلنا؛ محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه ستاد اقتصادی اظهار داشت: دولت در سیاست جدید ارزی مصمم است تا همه کسانی که کالا صادر می‌کنند ارز حاصل از آن را به داخل شبکه اقتصادی بیاورند و همه کسانی که کالا وارد می‌کنند ارز مورد نیاز خود را از همین مجموعه تامین کنند.

وی افزود: خوشبختانه این نظام که با سامانه نیما فعال است، روزانه توسط بانک مرکزی رصد می‌شود و همه تلاشمان این است که مشکلات واردکنندگان در تامین ارز را بررسی کنیم تا همه واردکنندگان با ارز ۴۲۰۰ تومان بتوانند ثبت سفارش انجام دهند و تمامی کسانی که کالایی را صادر می‌کنند، ارزشان با ارزش ۴۲۰۰ تومان به ازای هر دلار خریداری شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: تلاش کردیم هر نیاز ارزی مانند مسافران، دانشجویان، بیماران  و .. را در این سامانه تعریف کنیم اما هنوز مواردی وجود دارد که نیاز ارزی دارند و دولت نیز قبول دارد که باید ارز آنها را تامین کند اما در این سامانه تعریف نشده که جلسات مختلفی را برای شناسایی این موارد برگزار کرده‌ایم.

نوبخت خاطرنشان کرد: در مورد اشخاصی مانند مسافران که ارزی را برای کار مشخص دریافت می‌کنند و نیاز به مقدار بیشتری ارز دارند، به دلیل اینکه بازار دیگری را رسمی و قانونی نمی‌دانیم و خرید و فروش ارز قاچاق محسوب می‌شود، موظف هستیم که آن نیازها را نیز تامین کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز