خبرگزاری کار ایران

موانع ترانزیتی به ۷۷ مورد رسید/رفع ۲۶ مشکل ترانزیتی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۹۳۵

معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی، از افزایش تعداد مشکلات فرایند ترانزیت به ۷۷ مورد در مطالعات جدید خبر داد و گفت: ۱۴ مشکل ترانزیت کشور در سال گذشته برطرف شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد تقی زاده، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق آخرین بررسی‌ها و مکان‌یابی انجام‌شده در قالب یک مدل ریاضی توسط معاونت حمل‌ونقل، ۵۰ نقطه به‌عنوان مراکز لجستیک کشور شناسایی‌شده است. بر این اساس، گزارش مکان‌یابی و شناسایی مراکز لجستیک کشور برای وزیر راه و شهرسازی و معاونان بخش حمل‌ونقل ایشان نیز ارائه‌شده و مقرر شد هیچ‌گونه تصمیم‌گیری دیگری به‌منظور تغییر مکان مراکز لجستیک کشور اتخاذ و اعمال نشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به نقش حمل‌ونقل مسافر بین‌المللی اشاره کرد و گفت: طبق مطالعات جدید صورت گرفته در معاونت حمل‌ونقل، ترانزیت مسافر یا جابجایی مسافران در سطح بین‌المللی موجب ارتقا روابط بین کشورها، بهبود روابط تجاری بین کشورها و اقتصادی شدن کریدورهای حمل‌ونقلی می‌شود. ازاین‌رو فعالان حوزه حمل‌ونقل مسافر نیز به کارگروه لجستیک دعوت شدند.

وی خاطرنشان کرد: اقتصادی شدن کریدور به اشتغال‌زایی، توسعه مناطق اطراف کریدور، معیشت مردم ساکن پیرامون کریدور و رشد و توسعه صنعت کمک می‌کند.

معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به تغییر رویکرد وزارت راه و شهرسازی در دوره جدید بیان داشت: درگذشته وزارت راه و شهرسازی فقط بر روی هدف سامان‌دهی حمل‌ونقل متمرکز بود، ‌اما امروز سامان‌دهی حمل‌ونقل در گرو بهبود روابط با سیر دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های صنفی است و این پیروی ازاین ‌رویه در سطح استان‌ها نیز باید مورد تأکید قرار گیرد.

تقی‌زاده با اشاره به افزایش تعداد مشکلات بخش ترانزیت از ۶۶ به ۷۷ مشکل خبر داد و گفت: تا کنون ۱۴ مشکل برطرف شده و ۲۶ مشکل تا پایان سال ۹۷ رفع خواهد شد.

معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بارها پشت مرزهای کشور برای عبور از ایران صف نکشیده‌اند و مادامی‌که مشکلات زنجیره لجستیک و ترانزیت رفع نشود، تجار بین‌المللی مسیرهای دیگری برای عبور بار تعریف می‌کنند.

وی مشکلات مربوط به ارز را موقتی دانست و گفت: نامه‌ای با موضوع مشکلات ارزی به امضا وزیر راه و شهرسازی تنظیم‌شده و قرار است به معاون اول رئیس‌جمهوری ارسال شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز