خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای هرمزگان خبر داد:

مشترکان پرمصرف شناسایی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۵۲۶

معاون نظارت بر بهره برداری آبفای هرمزگان، گفت: در راستای تحقق مدیریت مصرف آب و گذر از تنش کم آبی در تابستان امسال، با نصب ابزار کاهنده، جداسازی آب فضای سبز ادارات از آب شرب و صرفه جویی در مصرف، 20 درصد مصارف ادارات دولتی و نهادهای عمومی کاهش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، علا امیریان نژاد با بیان این مطلب افزود: در راستای گذر از تنش کم آبی استان با شناسایی مشترکان پر مصرف و نصب تجهیزات کاهنده مصرف (پکیج) در منازل مسکونی، اماکن عمومی و آموزشی، میزان مصارف در این بخش ها کنترل می‌شود.

وی افزود: در این طرح که در راستای اجرای سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف انجام می شود،  تعداد چهار هزار و 200 پکیج کاهنده مصرف(شامل؛ پرلاتور رزوه بیرون، پرلاتور رزوه داخل و سردوش کاهنده) برای مشترکان با مصرف بیشتر از 20 مترمکعب(بالای الگوی مصرف) در نظر گرفته شده است.

به گفته وی؛ استفاده از این کاهنده‌ها در منازل مسکونی باعث کاهش 30 درصدی مصرف آب می شود.

کاهش 20 درصدی مصرف آب در ادارات دولتی

وی افزود: همچنین در راستای تحقق مدیریت مصرف آب و گذر از تنش کم آبی در تابستان امسال، با نصب ابزار کاهنده، جداسازی آب فضای سبز ادارات از آب شرب و صرفه جویی در مصرف، 20 درصد مصارف ادارات دولتی و نهادهای عمومی کاهش می‌یابد.

معاون بهره برداری آبفای استان اظهار داشت: نصب پکیج تصفیه فاضلاب محلات و استفاده از پساب جهت تامین آب فضای سبز شهری، الزام به استفاده از کاهنده های مصرف در منازل مسکونی از طریق سازمان نظام مهندسی ساختمان و اعمال مدیریت فشار و استفاده از شیرآلات کنترلی جهت توزیع عادلانه در شبکه آب شهر بندرعباس نیز از جمله برنامه های میان مدت و بلند مدت آبفای هرمزگان در راستای تحقق مدیریت مصرف آب است.

امیریان نژاد یاآورد شد؛ در سال گذشته  تعداد هزار و 200 دستگاه کاهنده مصرف( شیرهای پدالی، فوتوالکتریک، اهرمی) در اماکن عمومی و مذهبی و تعداد 800 دستگاه شیر کاهنده مصرف (شیرهای پدالی) در مدارس  و دانشگاه‌های شهر بندرعباس نصب شده است.

وی همچنین همکاری مستمر با آموزش و پرورش در راستای تهیه برنامه های صرفه جویی در مدارس شهرهای استان، مشارکت و همکاری در برگزاری همایش های صرفه جویی، همکاری با اتاق بازرگانی در خصوص برگزاری همایش اصلاح الگوی مصرف آب،همکاری در تدوین برنامه آموزش مدیریت مصرف خاص بانوان (طرح باهاب) و امضاء تفاهم نامه همکاری فی ما بین اداره کل امور بانوان و خانواده هرمزگان و شرکت های وابسته به وزارت نیرو در استان را از دیگر اقدامات فرهنگی –آموزشی آبفا در سال 96 بیان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز