خبرگزاری کار ایران

قاسم جهرودی:

هنوز نتوانسته‌ایم موافقت شورای رقابت برای افزایش قیمت خودروها را دریافت کنیم/ قیمت‌گذاری‌ها نباید دستوری باشد

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۱۳۹

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: هنوز نتوانسته‌ایم موافقت شورای رقابت برای افزایش قیمت خودروها را دریافت کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، قاسم جهرودی در حاشیه مراسم تحویل ۲۵۰ دستگاه خودرو تجاری در جمع خبرنگاران از ارائه درخواست افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومانی سایپا به شورای رقابت خبر داد و گفت: درخواست خود را در پایان سال ۹۶ به شورای رقابت اعلام کردیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: منتظر اعلام نظر شورای رقابت درباره میزان و چگونگی افزایش قیمت خودورهای زیر ۴۵ میلیون تومان هستیم و البته کار کارشناسی دقیقی روی این نرخ های پیشنهادی انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: بسیاری از واردکنندگان افزایش قیمت‌ها را پیش از سال جدید روی محصولات خود اعمال کردند ولی ما برای حفظ حرمت مشتری افزایش قیمت‌های خود را به سال جدید موکول کرده‌ایم اما ما هم یک بنگاه اقتصادی هستیم.

جهرودی افزود: افزایش نرخ حامل‌های تولید از جمله مواد پلیمری و پلاستیک را شاهد هستیم و با توجه به اینکه نرخ ارز مبادله‌ای ۵۰۰ تومان افزایش داشته به هر حال هنوز نتوانسته‌ایم موافقت شورای رقابت برای افزایش قیمت خودروهای خود دریافت کنیم.

وی ادامه داد: شورای رقابت فرمول خاصی برای قیمت گذاری خودرو دارد و ما نیز انتقاداتی به این فرمول وارد می دانیم. به این معنا که تاثیرگذاری ارز روی خودرو بسیار بالا است چراکه بسیاری از قطعات منفصله خودروها، وارداتی بوده و بخشی از قطعات‌های تک از جمله acu مستقیم از نرخ ارز تاثیر می‌پذیرد که شورای رقابت در فرمول مربوطه از بانک مرکزی برداشت می‌کند که اشکالاتی به آن وارد است اما امیدواریم امسال بتوانیم این نرخ را اصلاح کنیم.

جهرودی با اشاره به افزایش قیمت حامل‌های خودرو خاطرنشان کرد: ما بسیاری از قطعات منفصله خود را از خارج از کشور وارد می‌کنیم که متاثر از نرخ است ضمن اینکه فولادسازی‌ها نیز با توجه به عرضه محصولات خود در بورس، چند بار افزایش قیمت را تا سقف ۴۰ درصد اعمال کردند. بنابراین افزایش نرخ فولاد در قیمت‌گذاری‌های ما به صورت واقعی دیده نمی‌شود و افزایش قیمتی که اکنون اعمال کرده‌ایم بخشی از این بالارفتن نرخ فولادی پلیمری ها  و سایر قطعات را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا معتقد است بازار عرضه و تقاضا باید شکل بگیرد و بازار از حالت کنترلی خارج شود.

وی افزود: این نظر کارشناسی من است که باید عرضه و تقاضا در بازار شکل گیرد و تولید کننده و مصرف کننده، بازار را شکل دهند نه اینکه قیمت‌گذاری‌ها به صورت کنترلی  و دستوری انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز