خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل هواپیمایی هما:

ایران ایر اولین کترینگ دارای تاییدیه گردشگری حلال در خاورمیانه

کد خبر : ۶۱۸۰۰۶

مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) با بیان اینکه کترینگ این شرکت اولین کترینگ دارای تاییدیه گردشگری حلال در خاورمیانه است، گفت: پس از شش سال با هزینه یک و نیم میلیارد تومانی کترینگ هما در فرودگاه امام را راه‌اندازی کردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرزانه شرفبافی در مراسم افتتاح کترینگ هما در فرودگاه امام با بیان اینکه یکی از شاخص‌های کلیدی رضایت مسافران از پرواز بحث کترینگ و پذیرایی است گفت: شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) 50 سال است که سابقه اداره کترینگ را دارد و یکی از بهترین کترینگ‌های دنیا در صنعت هوانوردی متعلق به کترینگ هما است

وی با بیان اینکه هنوز هم کترینگ هما در دنیا حرف برای گفتن دارد، گفت: از زمانی که تمام پروازها از مهرآباد به فرودگاه امام منتقل شد از آنجایی که کترینگ هما در فرودگاه مهرآباد مستقر است در پروازهای خارجی با افت کیفیت کترینگ مواجه شدیم و برای همین دلیل افتتاح کترینگ هما در فرودگاه امام را در دستور کار قرار دادیم.

شرفبافی تاکید کرد: از آنجایی که وقتی مدت زمان سرو غذا طولانی شود بخشی از کیفیت از دست می‌رود راه‌اندازی کترینگ در فرودگاه امام ضروری بود.

مدیر عامل ایران ایر با بیان اینکه در ابتدا عده‌ای مخالف راه‌اندازی کترینگ در فرودگاه امام بودند و می‌گفتند امکان راه‌اندازی آن وجود ندارد، افزود: از آنجایی که امسال سال حمایت از تولید داخلی است ما توانستیم فعل توانستن را صرف کنیم و در حال حاضر کترینگ هما هیچ چیزی از کترینگ‌های بین المللی کم ندارد.

وی تاکید کرد:‌ در حال حاضر یک پنجم جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند و طبق اعلام مسئولان صنعت هوانوردی ژاپن مسلمان‌ها پنج برابر بیشتر از سایرین برای سفرهای خود هزینه می‌کنند به همین دلیل موضوع گردشگری حلال و غذای حلال را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: حال اینکه ما به عنوان یک کشور مسلمان پتانسیل بالقوه برای راه‌اندازی کترینگ حلال و گردشگری حلال را داریم.

شرفبافی ادامه داد: ایران ایر اولین کترینگ دارای تایید گردشگری حلال خاورمیانه است.

وی با اشاره به کترینگ شرکت هواپیمایی قطر ایر وی اظهار داشت: کترینگ این شرکت هواپیمایی ظرفیت تولید 80 هزار پرس غذا را دارد که قرار است قطر ایر وی این عدد را به 120 هزار پرس در روز برساند حال اینکه ما در فرودگاه امام این ظرفیت را داشتیم و شش سال از آن غافل بودیم.

مدیرعامل ایران ایر ادامه داد: ظرفیت تولید 120 هزار پرس غذا در روز در کترینگ هما وجود دارد که از آن غافل بودیم.

وی ادامه داد: عده‌ای می‌گفتند برای راه‌اندازی کترینگ هما باید 10 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود اما کترینگ را با یک و نیم میلیارد تومان راه‌اندازی کردیم.

شرفبافی با بیان اینکه در شش سال گذشته سالانه هزینه نگهداری از دستگاه‌های خاموش کترینگ هما در فرودگاه امام 300 میلیون تومان بود گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید 2 هزار پرس غذای گرم در این کترینگ وجدو دارد که می‌توانیم این عدد را به 9 هزار پرس برسانیم.

شرفبافی تاکید کرد: ایران ایر می‌تواند نقش رهبری در صنعت غذایی هوایی در ایران را ایفا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز