خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:‌

افتتاح 90 میلیارد تومان پروژه مخابراتی و فناوری اطلاعات هوانوردی

کد خبر : ۶۱۷۱۴۵

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از افتتاح 90 میلیارد پروژه مخابراتی و فناوری اطلاعات در حوزه هوانوردی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تمام این تکنولوژی‌های جدید توسط متخصصین داخلی به اجرا رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رحمت الله مه‌آبادی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین شرکت فرودگاه‌ها و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به رشد و پیشرفت صنعت حمل و نقل هوایی اظهار داشت: رشد چشم‌گیر صنعت حمل و نقل هوایی به ویژه در زمینه‌های توسعه فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در چند سال گذشته علاوه بر تاثیرات مثبت در کشور ایران را در عرصه رقابت‌های منطقه‌ای و بین المللی در جایگاه ویژه‌ای قرار داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه صنعت فرودگاهی و حمل و نقل هوایی از نظر تکنولوژی و دانش در جایگاه اول عرصه فناوری بشری قرار دارد و بیشترین وابستگی این صنعت به کشورهای پیشرفته در این زمینه است اما تلاش فزاینده متخصصان ایرانی در دستیابی به علم و تکنولوژی روز و بومی سازی فناوری‌ها چشم‌گیر بوده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ادامه داد: امروز شاهد تبادل تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت فرودگاه‌ها و معاونت علمی ریاست جمهوری هستیم که می‌تواند نقطه عطفی در عرصه دستیابی به فناوری‌های پیشرفته صنعت فرودگاهی در آینده نه چندان دور باشد.

وی افزود: در چارچوب این توافق‌نامه قرار بر این است تا با ایجاد یک درگاه واحد فرصت ویژه‌ای برای دانش پژوهان و صنعتگران نخبه کشور جهت تامین نیازمندی‌های این صنعت فراهم کند.

مه‌آبادی با اشاره به افتتاح چندین پروژه در زمینه فناوری‌های صنعت هوانوردی گفت:‌ افتتاح رسمی 22 پروژه مخابراتی و فناوری اظلاعات به ارزش بش از  90 میلیارد تومان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور انجام می‌شود همگی به دست متخصصان ایرانی شاغل در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام شده که در برخی از آنها توانسته‌ایم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. این پروژه‌ها گامی جدی و استوار به سوی ایجاد فرودگاه‌های هوشمند در کشور هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز