خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

شرکت‌ها مانع از حضور حسابرسان تامین اجتماعی برای بررسی دفاتر شوند

کد خبر : ۶۱۷۰۰۸

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: ازطرف من به عنوان نماینده بازرگانان در پارلمان بخش خصوصی کشور، ذکر کنید که شرکت‌ها و موسسات به هیچ عنوان دفاتر ۱۰ ساله خود را در اختیار آنها قرار ندهند و در صورت اصرار می توانند از حضور آنها در شرکت ممانعت کنند یا فقط مطابق دستوالعمل معاون اول رئیس جمهور دفاتر یکسال گذاشته را در اختیار بازرسان بگذارند.

محمد رضا نجفی منش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به گلایه برخی از شرکت‌ها و موسسات بخش خصوصی کشور از مراجعه افراد زیر مجموعه موسسه حسابرسی تامین اجتماعی برای بررسی دفاتر 10 ساله شرکت‌ها گفت: این موسسه کار خلاف قانون انجام می‌دهد و با توجه به بخشنامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر بررسی یکساله دفاتر، نمی‌دانم چرا اصرار به انجام کار خلاف قانون را دارند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بخشنامه محور است و سعی می‌کند با صدور بخشنامه‌های مختلف کار خود را جلو ببرد اما بخش خصوصی قانون محور است و هر چه قانون و دولت تصویب کرده باشد آن را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: از طرف من به عنوان نماینده بازرگانان در پارلمان بخش خصوصی کشور ذکر کنید که شرکت‌ها و موسسات به هیچ عنوان دفاتر 10 ساله خود را در اختیار آنها قرار ندهند و در صورت اصرار می‌توانند از حضور آنها در شرکت ممانعت کنند.

نجفی‌منش تاکید کرد: شرکت‌ها و موسسات فقط مطابق دستوالعمل معاون اول رئیس جمهور دفاتر یکسال گذاشته را در اختیار بازرسان بگذارند.

رئیس انجمن قطعه سازان همگن ادامه داد: در صورت اصرار این موسسه برای بررسی 10 ساله دفاتر و وصول شکایات از طرف بخش خصوصی کشور، بلافاصله اتاق بازرگانی به عنوان مشاور روسای سه قوا با دولت و شخص آقای جهانگیری جلسه خواهد گذاشت تا به این مسئله و نقض دستور معاون اول رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز