خبرگزاری کار ایران

نفتکش ایرانی چهار ماهیگیر گرفتار شده در طوفان را نجات داد

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۹۳۱

اقدام و واکنش به موقع یکی از کشتی های شرکت ملی نفتکش ایران باعث نجات جان چهار ماهیگیر ایرانی گرفتار در آب های خلیج فارس و در حوالی جزیره خارگ شد.

به گزارش ایلنا، دریانوردان کشتی نفتکش «آپاما» به فرماندهی کاپیتان «مهدی مسیح زاده» ساعت ۲۳:۴۵ شب گذشته هنگامی که عازم جزیره خارگ بودند، به محض مشاهده چهار ماهیگیر که قایقشان به دلیل طوفان در حالت غرق شدن قرار گرفته بود، با فرمان کاپیتان سریعا برای انجام عملیات امداد و نجات این چهار نفر اقدام کردند.

این چهار ماهیگیر ایرانی ساعت ۲۰ دقیقه بامداد در حالی که در شرایط بحرانی و غرق شدن قرار داشتند و‌ دریا طوفانی و‌ سرعت باد به حدود ۶۰ نات می رسید، در حوالی جزیره خارک توسط دریانوردان کشتی نفتکش آپاما نجات پیدا کردند.

به دلیل طوفانی بودن دریا و فراهم نبودن شرایط پهلوگیری کشتی نفتکش افرامکس آپاما در اسکله خارگ و همچنین عدم امکان تردد شناورهای ناجی، این چهار ماهیگیر هم اکنون میهمان دریانوردان این کشتی هستند.

صیادان ایرانی مذکور که نجات آنها توسط کشتی نفتکش آپاما به اداره بندر و دریانوردی خارگ نیز اعلام‌ شده است پس از مساعد شدن شرایط جوی و پهلوگیری کشتی، در خارگ پیاده و تحویل خانواده های خود خواهند شد.

گفتنی است در پی این اتفاق، کاپیتان فرحبد مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران طی نامه ای به فرمانده نفتکش آپاما از اقدام قهرمانانه فرمانده و پرسنل این کشتی برای نجات جان چهار صیاد ایرانی قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز