خبرگزاری کار ایران

بزرگترین قرارداد نفتی با بخش ارتش وزارت دفاع در منطقه مکران منعقد شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۳۳۱

قرارداد خط لوله ایرانشهر – چابهار بین وزارت نفت و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور وزرای دو وزارتخانه امضا شد.

به گزاش خبرنگار اقتصادی ایلنا بیژن نامدار زنگنه در مراسم امضای قرارداد خط لوله گاز ایرانشهر – چابهار که بین وزارت نفت و وزارت دفاع امضا شد اظهار داشت: امروز روز مهمی برای صنعت نفت و منطقه مکران است. از این جهت که این منطقه به لحاظ راهبردی و توسعه اهمیت داشته و تاکید جمهوری اسلامی ایران بر توسعه آن بوده است.

وی ادامه داد: بخشی از منطقه مکران از جاسک آغاز می‌شود که پایانه نفتی در آن احداث شده که ابتدای سال 99 فعال می‌شود همچنین برنامه احداث پالایشگاه و پتروشیمی را در منطقه داریم. بخش شرقی مکران نیز منطقه چابهار و کنارک است که علاوه بر نقش بندری واحدهای پتروشیمی در آن احداث خواهد شد که منجر به تحول در این منطقه کلیدی و دسترسی به اقیانوس هند خواهد شد.

وزیر نفت با بیان اینکه گازرسانی به سیستان و بلوچستان برای ما اهمیت زیادی داشته است گفت: سیستان و بلوچستان تنها استانی است که گاز نداشتیم که گازرسانی به این استان را از اردیبهشت سال گذشته افتتاح کردیم و اکنون توسعه در حال انجام است و یکی دیگر از برنامه‌های ما نیز گازرسانی به چابهار و کنارک و مکران است که البته پیش از گازرسانی به منازل به لحاظ تامین گاز صنعت اهمیت دارد.

وی با اشاره به پروژه خط لوم گاز ایرانشهر – چابهار تصریح کرد: این پروژه با اهتمام و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح ا نجام می‌شود و تمام منابع 1300 میلیارد تومانی آن غیر از ورق لوله که توسط شرکت گاز تامین می‌شود را تامین خواهند کرد.

زنگنه ادامه داد: با اجرایی شدن این پروژه دو کارخانه تولید متانول احداث می‌شود که سود آ‌ن از محل بازپرداخت هزینه‌ها برداشته می‌شود.

وی با یادآوری اینکه پروژه خط لوله گاز ایرانشهر – چابهار طی چهار سال به نتیجه خواهد رسید بیان کرد: این پروژه نمایانگر اراده وزارت دفاع برای اتمام سریع کار است ضمن اینکه بزرگترین پروژه‌ای است که تاکنون وزارت نفت با بخش ارتش وزارت دفاع داشته و این به دلیل اهمیت استراتژیک توسعه در منطقه مکران است. 

زنگنه خاطرنشان کرد: این قرارداد به لحاظ راهبردی اهمیت دارد و اهتمام دو طرف بر تکمیل آن طبق زمان‌بندی است و بنده نیز حمایت می‌کنم که پروژه در زمان تعیین شده به اتمام برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز