خبرگزاری کار ایران

فعال حوزه حمل و نقل در گفت‌وگو با ایلنا:

استارت‌آپ‌ها در بخش حمل و نقل مسافر موفق بوده‌اند/ مردم هنوز کالاهای ارزشمند را از طریق واحدهای صنفی مجوزدار جابجا می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۷۰۰

فعال حوزه حمل و نقل کالای سبک شهری گفت: بیشتر مشتریان در ‌‌نهایت یک پاکت ساده را با استفاده از این آپ‌ها جابجا می‌کنند اما هنوز چک‌ها، اوراق بهادار و کالاهای ارزشمندشان را با‌‌ همان واحدهای صنفی مجوزدار (پیک اتحادیه) که از سال‌ها پیش فعال هستند جابجا می‌کنند.

محسن طاقدار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص حضور استارتاپ‌ها در حوزه حمل و نقل شهری گفت: استارت‌آپ‌ها در بخش حمل و نقل مسافر توانستند جای خود را در سبد اقتصادی خانواده‌ها با توجه به قیمت پایینی که دارند باز کنند علاوه بر آن با وجود هزینه‌های بالای زندگی بیشتر مردم مجبور هستند که دو شغل داشته باشند که یکی از متداول‌ترین شغل‌های دوم جابجایی مسافر با خودروی شخصی است که از این استارت‌آپها استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این نرم افزار‌ها با استقبال مردم روبه‌رو شده است، گفت: هنوز اکثریت مردم ترجیح می‌دهند از سیستم قدیمی اما مطمئن آژانس‌ها استفاده کنند اما در ‌‌نهایت مسافر این آزادی انتخاب را دارد که از کدام سرویس استفاده کند.

طاقدار گفت: در بخش حمل و نقل بار و کالا نیز شاهد استارت‌آپ‌های مختلف هستیم اما این‌بار به لحاظ تخصصی بودن این فعالیت موضوع کمی پیچیده است. استارت‌آپ‌ها در اولین قدم قیمت‌های خیلی پایینی ارائه دادند و حتی کمیسیون نمی‌گرفتند تبلیغات آن‌ها چنان گسترده بود که به مشتریان غذا هم می‌دادند اما با گذشت چندین ماه از این اتفاق شاهد هستیم که نتوانستند در کار خود موفق باشند و مردم از آن‌ها استقبال نکردند.

وی ادامه داد: بیشتر مشتریان در ‌‌نهایت یک پاکت ساده را با استفاده از این آپ‌ها جابجا می‌کنند اما هنوز چک‌ها، اوراق بهادار و کالاهای ارزشمند را با‌‌ همان واحدهای صنفی مجوزدار (پیک اتحادیه) که از سال‌ها پیش فعال هستند جابجا می‌کنند.

طاقدار گفت: از دیگر مشکلات این شرکت‌های اینترنتی در دسترس نبودن و عدم تضمین امنیت مسافر و خدمات آنهاست به طوری که در هنگام بارندگی اکثر آن‌ها خودرو یا موتور برای حمل و نقل ندارند و چنانچه اینترنت قطع شود فعالیتشان غیر ممکن می‌شود. علاوه بر اینکه در این شرایط نیز قیمت خود را افزایش می‌دهند که مهم‌ترین علت آن نداشتن جای ثابت برای استراحت پرسنل و نداشتن رانندگان متخصص است.

وی تاکید کرد: تمام پرسنل واحدهای صنفی عضو اتحادیه دوره‌های مختلفی از قبیل چیدن بار و آموزش رانندگی ایمن و آموزش خط سفید با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی را با اخذ گواهی گذرانده‌اند.اما با این وجود نباید ورود تکنولوژی به این صنف را محدود کنیم و باید از محاسن آن استفاده کنیم به همین جهت شرکت‌های مختلف در این حوزه خود را به روز کرده‌اند.

طاقدار افزود: شرکت تاکسی‌بار بیسیم با استفاده از GPS و Gprs و Avl در کمترین زمان ممکن کار حمل و نقل را انجام می‌دهند و یا شرکت وانت‌بار بیسیم از طریق دیتا به طور مستقیم با شرکت اصلی و ناوگان حمل و نقلی خود در ارتباط است و سفارشات انواع محمولات و کالا‌ها و اثاثیه را دریافت می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان و با امنیت بیشتر به مردم خدمات بدهند.

وی ادامه داد: در جابجایی برخی وسایل مانند گاوصندوق یا یخچال سایدبای‌ساید و یا وسایل حساسی مانند آلات موسیقی نیاز به تخصص و امنیت خودروی باری است که مجموعه خودروهای فعال در این شرکت‌ها مجهز به چادرهای برزنتی و مسقف و سایر تجهیزات ایمنی نظیر کپسول آتش نشانی و... هستند در حالی که در شرکت‌های اینترنتی اینگونه نیست.

وی تصریح کرد: ‌ این شرکت‌ها (تاکسی بار و وانت بار) همزمان عضو اتحادیه و دارای مجوز صنفی هستند و به سبب استفاده از فضای مجازی و اینترنت دارای نشان اعتماد دو ستاره (اینماد) از وزارت صنعت و معدن و تجارت نیز هستند و در واقع به آن‌ها شرکت‌های دوستاره گفته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز