خبرگزاری کار ایران

یک اقتصاددان مطرح کرد:

صراف‌ها اختلال اقتصادی ایجاد کردند

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۱۵۰

به گفته مهدی تقوی؛ صراف‌ها عامل اصلی تغییر و تحولات اقتصادی اخیر بودند. آنها با خرید و فروش دلار از طریق دلالان خود، بازار را دردست گرفته و آن را به نرخ غیرواقعی۶۰۰۰ تومان رساندند.

مهدی تقوی (اقتصاددان و استاد دانشگاه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره نوسانات بازار ارز گفت: به باور بنده صراف‌ها عامل اصلی این تغییر و تحولات بودند که با خرید و فروش دلار از طریق دلالان خود، بازار را در دست گرفته و آن را به نرخ غیرواقعی۶۰۰۰ تومان رساندند و حالا این تبادلات از طریق بانک‌ها صورت می‌گیرد که کنترل‌پذیر هستند.

وی افزود: در سیاست جدید ارزی مبادلات از کانال بانک‌ها با نرخ ۴۲۰۰ تومان صورت می‌گیرد که تصمیمی کاملا عاقلانه بود، ازسویی اگر نرخ دلار درحوالی ۶۰۰۰ تومان می‌ماند، دستاورد تورمی دولت یازدهم را تحت تاثیر قرار می‌داد.

تقوی ادامه داد: با تصمیم جدید، بانک مرکزی مسئول تامین نیازهای ارزی واردکنندگان و مسافران است که موجب حذف صراف‌ها به عنوان عامل اختلال اقتصادی شده است. البته اگر دولت می‌توانست اقدامات سخت‌تری را نیز برای صرافان درنظر می‌گرفت.

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد سیف گفت: سیف با آنکه اقتصاد نخوانده است اما با اتکا به تیم اقتصادی نیرومند خود در بانک مرکزی، توانست تصمیمات خوبی را اتخاذ کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز