خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهادکشاورزی:

با گرانفروشان متخلف برخورد می شود/ ارزی به نام ارز مبادله ای نداریم

کد خبر : ۶۱۳۰۲۴

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزیر جهادکشاورزی گفت: در حال حاضر دیگر ارزی به نام ارز مبادله‌ای نداریم و تنها ارز ۴۲۰۰ تومانی است که به کالاهای اساسی مشمول ارز مبادله‌ای مابه‌التفاوت ۴۰۰ تومانی هم تعلق می گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی اکبر مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزیر جهادکشاورزی در حاشیه مراسم تقدیر از معاونت اسبق دام درجمع خبرنگاران اظهار کرد: نرخ ارز نهاده‌های کشاورزی به ویژه نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی مانند ذرت، کنجاله سویا، دانه های روغنی و ... تفاوتی با گذشته ندارد و بر اساس سیاست گذاری صورت گرفته از سوی دولت، روش پرداخت آن فرق کرده است. به این معناست که چون ارز به ۴۲۰۰ تومان رسیده، ۳۸۰۰ تومان آن را واردکننده و ۴۰۰ تومان دیگر آن را دولت پرداخت می کند.

وی افزود: در حال حاضر دیگر ارزی به نام ارز مبادله‌ای نداریم و تنها ارز ۴۲۰۰ تومانی است که به کالاهای اساسی مشمول ارز مبادله‌ای مابه‌التفاوت ۴۰۰ تومانی هم تعلق می گیرد. یعنی ارزشان به همان قیمتی که خرید می کردند، تامین می شود و جای هیچ مشکل و نگرانی در این زمینه نیست.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: آن‌هایی که از این تسهیلات استفاده کرده و از شرایط کنونی سواستفاده کنند، مرتکب تخلف شده و با گرانفروشان متخلف در این زمینه برخورد می شود. چرا که به همه واردکنندگان اعلام کردیم که هر کس کالا و محصولش را با ارز مبادله‌ای وارد کرده یا نرخ ارز برای واردات اش مبادله‌ای بوده است، یارانه می گیرند و به دستگاه‌های نظارتی هم اعلام کرده‌ایم تا هوشیار باشند و در این میان اگر هر شهروندی با این تخلفات رو به روست باید آن را به دستگاه‌های نظارتی اطلاع دهد.

مهرفرد اعلام کرد: وقتی تصمیمی به مرحله اجرا می رسد چند روزی طول می کشد و ابهامات تا حدی به وجود می آید اما به نظر من قیمت ها نباید تغییر کند، اما قیمت آن‌ دسته از محصولاتی که نرخ ارزشان، آزاد و متقاضی بوده باید کاهش هم پیدا کند چرا که ارزان تر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز