خبرگزاری کار ایران

کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا:

اصلاح نرخ ارز بهای طلا را نزولی کرد

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۲۹۰

رئیس‌اتحادیه کشوری طلا و جواهر با تاکید بر اینکه خرید و فروش طلا در بازار در حال انجام است، گفت: اصناف مشغول کار خود هستند و التهاب قیمت‌ها تمام شده است.

محمدکشتی‌آرای،‌رئیس‌اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا اظهارداشت: کاهش بهای سکه و طلا در بازار ادامه دار است علت آن هم کاهش نرخ دلار و اصلاح نرخ ارز در کشور است.

وی گفت: امروز بهای سکه تمام ۸۰ هزار تومان، نیم سکه ۴۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۰ هزار تومان کاهش یافت همچنین بهای هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز تا ۲.۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه خرید و فروش طلا در بازار در حال انجام است، گفت: اصناف مشغول کار خود هستند و التهاب قیمت‌ها تمام شده است.

همچنین عباداله محمدولی، عضو هیات مدیره کارفرمایان صنعت طلا و جواهر نیز دراین باره افزود: بهای سکه از روز گذشته کاهش پیدا کرده است البته تا زمانی که بازار به تعادل نرسد نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی در این خصوص داشت.

  محمدولی بهای سکه را یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بهای سکه نسبت به چند روز گذشته کاهش قیمت داشته است و تا زمانی که بازار از حالت نوسان گیری خارج نشود بازار به ثبات نمی‌رسد و معامله ای هم صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: زمانی که دولت تصمیم می‌گیرد ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان به بازار تزریق شود قیمت طلا هم براساس قیمت دلار در کف بازار تعیین می‌شود و با توجه به اینکه سیستم ارز ما دیگر دو نرخی نیست تاثیر خود را بر بازار می گذارد و بین ۲۵۰ هزار تومان هر سکه طی روزهای گذشته کاهش‌داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز