خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری عنوان کرد:

جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز در مسیر زاینده‌رود

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۶۸۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: جریان آب زاینده رود با کاهش نزولات آسمانی و شرایط آب و هوایی، به شدت کاهش یافته و در این شرایط با برداشت‌های غیرمجاز از زاینده‌رود برخورد می‌شود.

به‌گزارش ایلنا، کورش نادری در بازدید از جهاد دانشگاهی استان و دبیرخانه پروژهٔ اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب‌های زیر زمینی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری امسال با خشکسالی مواجه است اظهارکرد: این خشکسالی در 50 سال اخیر بی‌سابقه بوده و لازم است همگان در این زمینه همکاری لازم را برای سازگاری با شرایط حادث شدهٔ خشکسالی داشته باشند.

وی ضمن مطلوب شمردن فعالیت‌ها و اقدامات جهاد دانشگاهی با بیان اینکه کارگروه سازگاری با کم‌آبی در وزارت نیرو تشکیل شده است، گفت: در این کارگروه انتظار می‌رود که با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و با گزارش دهی صحیح به مردم و مسئولان وارد عمل شویم و تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز مشکلات و تعارضات اجتماعی ناشی از کاهش منابع را مدیریت کنیم.

نادری تصریح کرد: جریان آب زاینده رود با کاهش نزولات آسمانی و شرایط آب و هوایی، به شدت کاهش یافته و ذخیره آب پشت سد اندک است.

وی همچنین در مورد برداشت‌های غیرمجاز هشدار داد و یادآورشد با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی دارای ظرفیت پژوهشی خوبی است، تاکید کرد: در سازگاری با خشکسالی و مدیریت مصرف آب می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و در مواردی همچون حفظ باغات کشاورزان در شرایط خشکسالی با روش‌های نوآورانه و خلاقانه کار کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز