خبرگزاری کار ایران

کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش بهای ارز قیمت طلا و سکه را بالا برد/ تلاطم بازار دلیل سیاسی ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۰۴۹

رییس‌اتحادیه‌کشوری‌طلا و جواهر گفت: با توجه به افزایش شدید بهای ارز، طلا و سکه هم گران شدند این در حالی است که قیمت جهانی طلا و اونس جهانی چندان تغییری نداشته و قیمت آن ثابت مانده است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد افزایش بهای سکه در بازار اظهارداشت: نوسانات بهای سکه و ارز در بازار همسو با یکدیگر انجام شد.

وی افزود: با توجه به افزایش شدید بهای ارز، طلا و سکه هم گران شدند این در حالی است که قیمت جهانی طلا و اونس جهانی چندان تغییری نداشته و قیمت آن ثابت مانده است.

کشتی‌آرای افزود: طی روزهای گذشته بهای سکه با افزایش روبرو شد که قسمت عمده آن مربوط به گران شدن دلار در بازار بود.

وی افزود: بهای سکه هجدهم فروردین ماه با افزایش ۴۰ هزار تومانی و نوزدهم فروردین ماه با ۶۰ هزار تومان رشد همراه شد.

کشتی‌آرای خاطرنشان‌کرد: قیمت طلا و سکه از دو عامل قیمت جهانی و ارز تاثیرپذیر است، هر چند هم اکنون قیمت جهانی ثابت مانده اما نرخ ارز افزایش یافته است که این موضوع دلیل سیاسی ندارد و تنها مسایل اقتصادی در آن مطرح است.

وی در مورد قیمت آتی سکه نیز گفت: بهای‌آتی‌سکه به مسایل بورسی مرتبط است زیرا معاملات بورس کالا با معاملات سکه در بازار کاملا متفاوت است و قیمت آن بر اساس فرمول‌های بورسی تعیین می‌شود که چندان تاثیری بر روی بازار ندارد و نمی‌توان قیمت آتی سکه را مبنا قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز