خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

هوشمندسازی بنادر تجاری کشور طی ۲ سال آینده/ جذب سرمایه‌گذار جدید برای بندر امام

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۹۳۷

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه برنامه هوشمندسازی بنادر تجاری تا دو سال آینده در دستور کار است، گفت: انتظار داریم تا پایان سال جاری فاز ۳ توسعه کانتینری بندر شهیدرجایی پیشرفت ۳۰ درصدی پیدا کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد درباره طرح های توسعه ای که سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری دنبال خواهد کرد، اظهارداشت: پایانه کانتینری شماره۲ بندر شهید رجایی طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا نیمه سال جاری  به صورت کامل تجهیز خواهد شد.

وی افزود: در راستای طرح های توسعه ای بندر شهید رجایی، ۱۲ دستگاه چرثقیل دروازه‌ای کشتی به ساحل (گنتری کرین) و ۱۵ دستگاه چرثقیل دروازه‌ای محوطه‌ای در نظر گرفته شده است و همچنین با نصب چرثقیل‌ها ظرفیت کانیتری بندر شهید رجایی به ۵.۳ میلیون TEU می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره طرح توسعه فاز ۳ بندر شهیدرجایی، خاطرنشان کرد: فاز ۳ توسعه کانتینری بندر شهید رجایی اواخر سال گذشته شروع شده است. بدین جهت انتظار داریم طی سال ۹۷ حدود ۳۰ درصد این پروژه اجرا شود. با تکمیل پروژه فاز ۳، ظرفیت بندر شهید رجایی به ۸میلیون TEU خواهد رسید.

وی در ادامه گفت و گوی خود به بندر امام خمینی(ره) اشاره و تاکید کرد: برای پایانه کانتینری بندر امام  در حال جذب سرمایه‌گذار با مشارکت داخلی و خارجی هستیم که بتوانیم فعالیت کانتینری را در این بندر افزایش دهیم و از ظرفیت آن استفاده بهینه و بهتری را ببریم.

راستاد درخصوص هوشمندسازی بنادر کشور، تصریح کرد: یکی از هدف های مهم ما که طی ۲ سال برنامه ریزی شده است ایجاد زیرساخت‌های لازم برای هوشمندسازی بنادر تجاری کشور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز