خبرگزاری کار ایران

نرخ بیمه شخص ثالث اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۸۵۵

نرخ پایه حق بیمه شخص ثالث در سال‌جاری برای پوشش تعهدات بدنی (دیه) تا سقف سه میلیارد و ۸۰ میلیون ریال و برای تعهدات مالی تا میزان ۷۷ میلیون ریال تعیین شد.

به گزارش ایلنا، امسال حق بیمه خودروهای شخصی از ۸۳۶ میلیون تومان شروع و برای خودروهای بالای چهار سیلندر تا میزان یک میلیون و ۳۲۴ هزار تومان تعریف شده است.

حق بیمه رانندگان آژانس و مسافرکش درون شهری تا ۱۰ درصد و برای دارندگان تاکسی و مسافرکشان برون شهری تا ۲۰ درصد بیش از نرخ وسایل نقلیه مشابه معین شده است.

برای موتورسیکلت‌ها رقم حق بیمه از ۲۷۶ هزار تومان تا ۲۹۹ هزار تومان تعیین شده که با عنایت به گازی بودن یا دنده‌ای بودن وسیله‌نقلیه رقم آن متفاوت است.

خودروهای بارکش بنابر ظرفیت بارگیری نرخ بیمه متفاوتی دارند که این میزان برای دارندگان بارکش‌هایی بیش از بیست تن، دو میلیون و ۴۶۶ هزار تومان مقرر شده که بیشترین میزان حق بیمه نیز به صاحبان این وسایل نقلیه اختصاص دارد.

با توجه به اینکه طبق قانون جبران کسری پوشش بیمه‌نامه شخص ثالث در بخش تعهدات بدنی که ناشی از افزایش مبلغ ریالی دیه باشد بر عهده صندوق تامین خسارت های بدنی قرار گرفته است، اخذ الحاقیه افزایش تعهدات بدنی برای همه بیمه نامه‌های قبلی، منتفی است.

گفتنی است، در بخشنامه صادره از سوی رییس قوه قضاییه مبلغ دیه در سال‌جاری به میزان ۲۳۱ میلیون تومان برای ماه‌های عادی و مبلغ ۳۰۸ میلیون تومان برای ماه‌های حرام مقرر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز