خبرگزاری کار ایران

معاون مسافری راه ‌آهن:

رشد جابجایی مسافران نوروزی با قطار به 10.8 درصد رسید / ورود 90 واگن مسافری جدید در سال 97

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۸۱۴

معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران از رشد جابجایی مسافران از طریق حمل و نقل ریلی در نوروز 97 خبر داد و گفت:‌ در سال جاری 90 واگن مسافری جدید وارد ناوگان می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، میرحسن موسوی در نشست خبری صبح امروز با تشریح عملکرد راه آهن در جابجایی مسافران اظهار داشت: سهم قطار و حمل و نقل ریلی در جابجایی مسافران در ایام نوروز 10.8 درصد بوده است و در این ایام 4840 قطار برای تردد مسافران پیش بینی شده بود.

وی افزود: در تعداد قطارها برای جابجایی مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته 15.7 درصد رشد داشتیم و برای این ایام یک میلیون و 873 هزار نفر صندلی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه برای ایام نوروز 75 دستگاه واگن بهسازی شد گفت: در نوروز 97 میزان جابجایی مسافران نسبت به نوروز 96 در بازه زمانی 25 اسفند تا 15 فروردین 10.8 درصد رشد داشته است.

معاون مسافری راه آهن ادامه داد: در راستای حفظ حقوق شهروندی شماره تماس 0215149 راه اندازی شد که تنها در ایام نوروز 50 هزار و 820 تماس با این شماره برقرار شد که نسبت به سال گذشته در تعداد تماس‌ها 21 درصد رشد داشتیم و خوشبختانه در ثبت شکایت مردم و مسافران از خدمات شرکت‌های حمل و نقل ریلی حدود 30 درصد کاهش داشتیم.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته 350 واگن مسافری بالای 45 سال و 284 واگن مسافری بالای 30 سال از رده خارج شدند که با این عملکرد سن ناوگان مسافری کاهش پیدا کرد و در حال حاضر به نزدیک 25 سال رسیده است.

موسوی با بیان اینکه در سال 96 ، 24 میلیون و 500 هزار مسافر از طریق جابجا شده‌اند که از این رقم 18 میلیون و 300 هزار نفر از طریق قطارهای بین شهری و 6 میلیون و 200 هزار نفر با قطارهای حومه‌ای جابجا شدند که در قطارهای بین شهری 3.1 درصد و در قطارهای حومه‌ای 17.25 درصد رشد داشتیم.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه در ایام نوروز قطار کرمانشاه - مشهد هم راه‌اندازی شد، گفت: قطارهای فوق العاده در مسیر کرج – مشهد ، تهران – مشهد ، تهران – اهواز برقرار شد و در مسیر شهر کرد – مشهد قطار ترکیبی راه‌اندازی شد.

این مقام مسئول با اشاره به راه‌اندازی قطارهای گردشگری در ایام نوروز گفت: در این ایام در هشت مسیر تهران – سواد کوه ، تبریز – رازی ، تبریز – جلفا، تهران – بیابانک ، اراک – هک ، اهواز – تنگ تنگ ، گرگان – بندرترکمن و گرگان – اینچه برون راه اندازی شد همچنین یک قطار گردشگری خارجی از کشورهای اروپایی 14 فروردین ماه وارد کشور شد.

وی با اشاره به توسعه جابجایی مسافران از طریق شرکت‌های مسافری گفت: در سال گذشته خرید واگن مسافری و تامین مالی 450 دستگاه واگن ریل باز از کره جنوبی با مشارکت یک شرکت خصوصی انجام شد و تشریفات قانونی آن در حال انجام است همچنین قرارداد ساخت خرید 500 دستگاه واگن مسافری بین شهری با مشارکت بخش خصوصی از روسیه در دست انجام است و قرارداد خرید 200 دستگاه واگن مسافری در پروژه برقی کردن تهران - مشهد را در دست انجام داریم.

موسوی افزود: در حال حاضر 1308 واگن مسافری در ناوگان حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد که امسال 90 واگن جدید به آن اضافه می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز