خبرگزاری کار ایران

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در فائو اعلام کرد:

ایران از موفق‌ترین کشورهای منطقه در زمینه اگرواکولوژی است

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۶۰۴

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در فائو اعلام کرد: ایران از موفق ترین کشورهای منطقه در زمینه اگرواکولوژی است.

به گزارش‌ایلنا، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، بر ضرورت توسعه بوم شناسی کشاورزی در جهان تاکید کرد.

خوزه گراتسیانو داسیلوا مدیرکل فائو در همایش بین‌المللی اگرواکولوژی، که با حضور کارشناسان و مسوولان کشورهای مختلف جهان در رم آغاز به کار کرده است، بوم شناختی زراعی را راهکاری موثر برای دستیابی به کشاورزی پایدار و حفظ محیط زیست دانست.

داسیلوا تاکید کرد: اگرواکولوژی دریچه ای است نوین برای حل مشکلات جهانی کشاورزی که می تواند تنوع زیستی را ارتقا، کیفیت و سلامت مواد غذایی را بهبود و در نهایت تاب آوری و تحمل کشاورزی را در برابر تغییر اقلیم افزایش دهد و اقتصاد کشاورزان خرده و متوسط را بهبود بخشد.

محمد حسین عمادی، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در فائو که از جمله شرکت کنندگان در این نشست است در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در رم، ایران را یکی از کشورهای پیشرو در منطقه در زمینه اگرواکولوژی خواند و افزود: این سمپوزیوم سه روزه جهانی که با حضور بیش از هفتصد شرکت کننده از ۱۷۴ کشور جهان در مقر اصلی سازمان ‌خوارو بار جهانی FAO برگزار شده است، چندین هدف را دنبال می‌کند.

وی افزود: هدف اصلی این سمپوزیوم مطرح کردن اهمیت و ارتقاء جایگاه کشاورزی پایدار و کشاورزی بوم شناختی (اگرواکولوژی) است و از محورهای اصلی، در میان گذاشتن و شریک سازی تجارب کشورهای مختلف جهان است.

عمادی تاکید کرد: از اهداف این سمپوزیوم روش‌های حمایت و تقویت و چگونگی حمایت مالی از سیستم های نوین کشاورزی سازگار با محیط زیست و همچنین تقویت تنوع زیستی و بهبود زنجیره غذایی برای دسترسی به غذای سالم برای مردم جهان است؛ روش‌های موفق حمایت از کشاورزان خرد که در این زمینه فعالیت دارند از دیگر محورهای این سمپوزیوم جهانی است.

عمادی تاکید کرد: ایران تجربه های مثبت زیادی در این زمینه دارد و جز موفق ترین کشورهای منطقه در زمینه اگرواکولوژی است.

این دومین نشست فائو درباره اگرواکولوژی یا بوم شناسی کشاورزی است که با هدف پایداری منابع طبیعی و زراعی در مقر این سازمان در رم برگزار می‌شود و نمایندگان کشورهای مختلف از جمله ایران تجربه‌های خود را در این زمینه با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز