خبرگزاری کار ایران

مصرف بنزین در نوروز ۹۷ رکورد زد

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۵۹۲

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نوروز امسال هیچ جایگاهی با کمبود سوخت روبه‌رو نشد و این در شرایطی بود که طبق آمارهای رسمی، مصرف روزانه سوخت در ایام نوروز کمتر از ۱۰۰میلیون لیتر نبود.

به گزارش ایلنا، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه با اشاره به افزایش ۱۳,۳ درصدی مصرف سوخت در نوروز امسال گفت: با توجه به این که امسال قیمت سوخت تغییر نکرده بود پیش‌بینی می‌شد که مسافرت‌های نوروزی به نحو چشم‌گیری افزایش یابد و طبق پیش‌بینی‌ها رکورد مصرف بنزین در یک روز شکسته شد و از مرز ۱۱۶ میلیون لیتر عبور کرد.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که توزیع روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت با نفتکش آن‌هم در شرایطی که حجم سفرها به شکل قابل توجهی افزایش و تردد در محورهای مواصلاتی در بالاترین سطح جریان داشت، کار بسیار سختی بود که با اقدام‌های انجام شده، توزیع سوخت بدون هیچ مشکلی انجام شد و باید از همه افرادی که در این زمینه تلاش کردند تشکر کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: در نوروز ۹۷ هیچ گزارشی مبنی بر تعطیلی جایگاه‌‌های عرضه سوخت وجود نداشت و همه جایگاه‌ها فعال بودند و همچنین کمترین گزارش‌ها از رفتار بد کارکنان جایگاه‌ها با مسافران نوروزی وجود داشت.

موسوی‌خواه با بیان این که در ایام نوروز به منظور سوخت‌رسانی مطلوب به مسافران اقدام‌های متعددی انجام شد، تصریح کرد: از جمله این اقدام‌ها می‌توان به نظارت بر تمام جایگاه‌های عرضه سوخت اشاره کرد؛ به طوری که  هر جایگاه در طول روز چهار بار بازدید و نظارت می‌شد تا در صورت بروز مشکل در کمترین زمان برطرف شود.

وی با بیان این‌که باوجود مصرف بالای ۱۰۰ میلیون لیتر در روز در ایام نوروز خوشبختانه مشکلی در زمینه سوخت‌رسانی وجود نداشت، گفت: با توجه به این که مصرف سوخت در نیمه نخست سال به واسطه سفرهای نوروزی و سفرهای تابستانی بیشتر از نیمه دوم سال است هم اکنون سوخت ذخیره به اندازه کافی داریم.

وی با بیان این که حجم ذخایر سوختی کشور بسیار مطلوب است و کمبودی از نظر ذخایر نداریم، افزود: در نیروگاه‌ها ۲,۷ برابر بیشتر از پارسال ذخیره‌سازی شده است و در انبارها نیز بیش از ۲ برابر سال گذشته ذخیره‌ نفت‌گاز داریم. افزون بر این، موجودی بنزین کشور تقریبا ۱,۵ برابر افزایش یافته است.

موسوی‌خواه افزود: در شرایطی حجم ذخایر سوختی کشور در وضع مطلوب قرار دارد که اگر پالایشگاه ستاره خلیج فارس در مدار تولید قرار نمی‌گرفت برای تامین نیاز کشور باید روزانه حداقل ۲۸ میلیون لیتر بنزین وارد کشور می‌شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره واردات بنزین گفت: برای سه ماه نخست امسال میانگین ۹ میلیون لیتر اعلام شده که البته نیازی به آن نیست و در صورت مصرف نشدن، بنزین وارداتی ذخیره خواهد شد، افزون بر این، به‌طور حتم مقدار واردات بنزین در سه ماه دوم امسال به نصف این رقم می‌رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز