خبرگزاری کار ایران

قائم مقام مدیرعامل توانیر:

تبدیل ایران به مرکز راهبری شبکه برق منطقه در گرو تدبیر و سرمایه گذاری است

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۵۵۴

قائم مقام مدیرعامل توانیر تبدیل ایران به مرکز راهبری شبکه برق منطقه را در گرو انجام اقدامات گسترده و سرمایه گذاری‌های فراوانی دانست و افزود: بایستی با تلاش همگانی سرآمد کشورهای منطقه در زمینه برق باشیم و آن را به شکل پایدار، باکیفیت مناسب و در استانداردهای جهانی عرضه کنیم.

به گزارش ایلنا، داوود منظور، قائم مقام مدیرعامل و معاون هماهنگی مالی و پشتیبانی شرکت توانیر که در جمع مسوولان مالی و پشتیبانی شرکت‌های برق منطقه‌ای سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه فرصتهای زیادی برای صادرات برق وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه کشورهای اطراف به ویژه افغانستان و پاکستان نیازمند برق هستند باید تدابیر لازم برای اتصال شبکه برق به این کشورها اندیشیده شود.

وی از تبادل هزار و 400 مگاوات برق با عراق خبر داد و گفت: با توجه به نیاز عراق، این ظرفیت می‌تواند افزایش یابد.

منظور با اشاره به چشم انداز صنعت برق کشور، ادامه داد: انتظار می رود سرآمد کشورهای منطقه در زمینه برق باشیم و برق را پایدار و باکیفیت مناسب و در استانداردهای جهانی عرضه کنیم.

وی رسیدن به این هدف را نیازمند ایجاد زمینه و ابزارهای مورد نیاز دانست که بخش عمده آن در گرو بخش مالی است.

به گفته وی، انتظار دیگر از صنعت برق این است که در منطقه به مرکز راهبری شبکه تبدیل شده و این انتظار در گرو انجام اقدامات گسترده، تدابیر و سرمایه گذاریهای بسیاری است.

منظور افزود: مجموعه زحماتی که در صنعت برق کشیده شده امروز به جایگاهی رسیدیم که حدود 34 میلیون مشترک داریم و هر سال سه تا چهار درصد به مشترکان افزوده می شود و این صنعت پویا باید پاسخگوی نیازهای مشترکان جدید باشد که این امر رشد و توسعه کشور را در پی دارد.

گفتنی است در این گردهمایی دو روزه مسائل و مشکلات مالی شرکت‌های برق منطقه ای مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز