خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه مهمانپذیران تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

۲۵۰۰ نفر به طور مستقیم در مهمانپذیر‌های تهران اشتغال دارند/ با وجود گران شدن همه اجناس، اجازه افزایش قیمت نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۳۱۵

رئیس اتحادیه مهمانپذیران تهران گفت: ما یک صنف خدماتی هستیم که اجازه قیمت‌گذاری را به صورت مستقل نداریم اما از آن طرف حقوق کارگر و قیمت آب و برق در سال جاری افزایش پیدا کرده اما نکته جالب اینجاست که ما اجازه گران کردن نداریم در حالی که تمام اجناسی که می‌خریم گران شده است.

شاهرخ محمد‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت مهمانپذیران استان تهران در ایام نوروز گفت: متاسفانه با وجود تخفیف‌های ۵۰ درصدی که قائل شده‌ بودیم و تبلیغات بسیاری که در خصوص تهرانگردی در رسانه‌های کشور انجام شده بود اما امسال وضعیت خوبی را نداشتیم.

رئیس اتحادیه مهمانپذیران استان تهران گفت: این امر نشان داد تا وقتی که برنامه‌ریزی نباشد حتی این نوع تخفیف‌های زیاد نیز تاثیرگذار نخواهد بود با توجه به اینکه بیشتر ساکنین تهران شهرستانی هستند و در تعطیلات نوروز به شهرهای خود می‌روند بنابراین تهران مکان خوبی برای گردشگری می‌شود اما باز هم می‌بینیم که به لحاظ توریستی در تهران از دیگر نقاط کشور عقب‌تر هستیم.

وی ادامه داد: باید برای تهرانگردی و معرفی ظرفیت‌های توریستی کشور برنامه‌ریزی شود الان در کشورهای دیگر حتی برای یک بیابان خشک نیز جاذبه گردشگری تعریف می‌کنند. اما در کشور ما در ۱۳ روز تعطیلات سه یا چهار استان کشور توریستی هستند که آن هم به خاطر منابع طبیعی است. تا وقتی که صنعت گردشگری ما در حد خبر و حرف باشد وضع ما بهتر از این نخواهد شد.

وی در خصوص افزایش قیمت دلار و تاثیر آن بر روی این صنف گفت: به طور کلی کشور ما بر روی دلار می‌چرخد و باید روزی مثل چین از این وضع وابستگی خارج شویم. ما یک صنف خدماتی هستیم که اجازه قیمت‌گذاری را به صورت مستقل نداریم اما از آن طرف حقوق کارگر و قیمت آب و برق در سال جاری افزایش پیدا کرده اما نکته جالب اینجاست که ما اجازه گران کردن نداریم در حالی که تمام اجناسی که می‌خریم گران شده است.

رئیس اتحادیه مهمانپذیران تهران افزود: در همه جای دنیا توریست به عنوان یک صنعت شناخته می‌شود و برای هر کسی که می‌خواهد در این حوزه فعالیت و اشتغالزایی کند تسهیلات ویژه‌ای قائل می‌شوند اما اینجا کافیست که شما ملک خود را تبدیل به مهمانپذیر کنید در‌‌ همان ابتدا باید ۲۰۰ میلیون به شهرداری بابت تغییر کاربری بدهید. این نحوه برخورد با یک فعال صنعت توریست که اشتغال‌زایی می‌کند درست نیست.

وی گفت: امروز در تهران ۲۵۰۰ نفر به طور مستقیم در مهمانپذیر‌ها اشتغال دارند که ۴۰ درصد از این تعداد خانم هستند اما متاسفانه هر روز شرایط سخت‌تر می‌شود و هیچ تسهیلاتی به ما داده نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز