خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای مازندران:

افزایش 50 درصدی مصرف آب شهرهای مازندران در نوروز

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۹۵۰

مدیرعامل آبفای مازندران گفت: در برخی از شهرهای استان مازندران در تعطیلات نوروز میزان مصرف آب به بیش از 50 درصد افزایش می یابد.

به‌گزارش ایلنا، ذبیح الله  ذاکری گفت: در سال ۹۶ با اجرای طرح‌های مختلف گام‌های موثری در تأمین آب شرب و اجرای طرحهای فاضلاب برداشته شد که این امر بخشی از تلاشهای شبانه‌روزی همکاران بوده که جز با همدلی سایر بخش‌ها میسر نبوده است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت با احتساب جمعیت ثابت، روستایی و گردشگر سالانه به بیش از 3 میلیون نفر خدمات دهی می نماید، گفت: آب شرب این تعداد جمعیت از طریق 296 حلقه چاه، 30 دهنه چشمه و 3 سد با استحصال 324 میلیون مترمکعب آب، تامین می شود.

ذاکری با بیان اینکه این شرکت با اجرای طرحهای فاضلاب 256 هزار و 616 نفر را تحت پوشش قرار داده است، تصریح کرد: درحال حاضر 6 باب تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت تولید 63500 متر مکعب در روز پساب در مدار قرار دارند.

مدیرعامل آبفای مازندران ظرفیت تصفیه خانه‌های در دست بهره برداری را 43 هزار متر مکعب در روز عنوان کرد و اظهار داشت: 11 شهر استان دارای طرح اجرای فاضلاب است.

وی به مهمترین فعالیت‌های این شرکت در بخش آب وفاضلاب طی سال 96 اشاره کرد و گفت: اصلاح و توسعه ۱۰۰ کیومتر از شبکه آبرسانی، احداث 23.5 کیلومتر خط انتقال آب، حفر و تجهیز 11 حلقه چاه، احداث 700 متر مخزن ذخیره، استاندارد سازی 3234 انشعاب آب، نصب دستگاه آب شیرین کن گلوگاه به ظرفیت 5450 مترمکعب در شبانه روز و نیز احداث 43409 متر شبکه جمع آوری فاضلاب، نصب 3083 انشعاب فاضلاب برای مشترکین، اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر ساری، مسکن مهر میارکلا و امام خمینی (ره) بهشهر را از مهمترین اقدامات انجام شده در سال 96 عنوان کرد.

ذاکری، ادامه داد: بهسازی و مهندسی مجدد 13 حلقه چاه، ارتقا وتوسعه آزمایشگاه آب و فاضلاب قائمشهر، احداث سامانه گندزدایی در 5 شهر، راه اندازی سامانه سنجش آنلاین کلر و کدورت در 20 شهر، مطالعات و اجرای عملیات تولید انرژی خورشیدی برای استفاده در تاسیسات شرکت در راستای استفاده از انرژی‌های پاک، تهیه اسناد ومناقصه خرید 11 دستگاه دیزل زنراتور و تعمیرات اساسی و راه اندازی 30 دستگاه دیزل زنراتور برای تامین برق اضطراری تاسیسات، از دیگر اقدامات اجرا شده در سال 96 عنوان کرد.

مدیرعامل آبفای مازندران، به برنامه‌های این شرکت در سال 97 اشاره و تصریح کرد: در بخش آب، بهسازی 2 دهنه چشمه و 9 حلقه چاه، حفر و تجهیز 25 حلقه چاه، احداث 37 هزار و 800 متر خط انتقال، 15 هزار و 700 مترمکعب مخزن ذخیره، 3700100 مترمکعب در سال تصفیه خانه خانه، 12 باب ایستگاه پمپاژ، اصلاح و توسعه 122 کیلومتر شبکه آب و در بخش فاضلاب اجرای 24 کیلومتر شبکه فاضلاب، احداث 47 هزار و 750 متر مکعب تصفیه خانه و احداث 5 باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب در دستور کار قرار دارد.

ذاکری، در بخش دیگری از سخنانش، به افزایش میزان مصرف آب در روزهای پایانی سال اشاره کرد و گفت: با توجه به انجام سنت خانه تکانی و شست و شوهای خانگی، در پایان سال با افزایش بیش از 30 درصدی مصرف آب در مازندران مواجه می شویم.

وی، ادامه داد: همچنین در روزهای پایانی سال با ورود جمعیت غیر دائم به استان فشاری دو برابر به تاسیسات وارد می آید که در برخی از شهرها تا پایان تعطیلات میزان مصرف آب به بیش از 50 درصد افزایش می یابد.

 

مدیرعامل آبفای مازندران با بیان اینکه تاسیسات آبرسانی شرکت برای جمعیت ثابت آن درنظر گرفته شد، اظهار داشت: برای پاسخگویی به تقاضای مردم به ویژه مسافران و گردشگران نوروزی، تدابیری شامل تامین آب از شهرهای مجاوری که در تامین آب مشکلی ندارند، مدیریت توزیع و ذخیره سازی آب در ساعات پایانی شب، آبرسانی از طریق تانکرهای سیار در شهرهایی که بیشترین مسافر را دارند، اندیشیده شد.

ذاکری، ادامه داد: 8 تا 9 ساعت قبل از تحویل سال و 2 ساعت بعد از تحویل سال اوج مصرف آب است، به طوری که در این ساعات تمامی ذخایر آب به اتمام می رسد.

وی از شهروندان خواست با اجتناب از شست و شوهای غیرضروری در روزهای پایانی سال در برخورداری سایر هموطنان از آب شرب سهیم باشند.

مدیرعامل آبفای مازندران، ادامه داد: با توجه به کمبود آب، مسافران عزیز نوروزی نیز در مصرف آب صرفه جویی و از هدررفت آب در طول سفر خودداری نمایند.

مدیرعامل آبفای مازندران اظهار امیدواری کرد در سایه الطاف الهی سالی نو را به حول و قوه الهی شروع نموده و در مسیر کسب رضای خدا استوارتر از گذشته به سمت اهداف تعیین شده پیش رویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز