خبرگزاری کار ایران

امسال در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران محقق شد

ذخیره سازی بیش از 2.5 میلیارد متر مکعب گاز در شوریجه و سراجه

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۷۰۰

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران موفق شد طی هشت ماه اول امسال در مجموع به میزان دو میلیارد و 567 میلیون متر مکعب گاز در مخزن شوریجه دی و سراجه قم تزریق نماید و در فصل سرد به میزان دو میلیارد و 17 میلیون متر مکعب به شبکه سراسری گاز تحویل دهد.

به گزارش ایلنا، رامین حاتمی مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران  با اعلام این خبر افزود : شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تولید حداکثری روزانه 277 میلیون متر مکعب گاز معادل 30 درصد مصرف گاز کشور را تامین می‌نماید. از حیث تعهدات تولید تکلیفی گاز نیز 96 درصد آن محقق شده که چهار درصد باقیمانده به جهت راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی و اولویت تولید از مخازن مشترک در سال جاری است.

حاتمی اظهار داشت :این شرکت  در سال 1396 موفق شد با تولید روزانه 229 هزار بشکه نفت به رکورد تولید از میادین مشترک نفتی دست یابد. در این زمینه می توان به تولید روزانه 33 هزار بشکه نفت از میدان پایدار غرب اشاره کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت هزار بشکه در روز افزایش داشته است. همچنین بیش از یک سال تولید زودهنگام  و بدون وقفه از میدان مشترک آذر را تجربه کند. میزان برداشت از این میدان مشترک در ابتدای سال 96 به میزان 15 هزار بشکه در روز بود که هم اکنون تولید آن به روزانه 30 هزار بشکه ارتقاء یافته است.

بر اساس این گزارش : شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، 23 طرح را در بخش‌های بالادستی و میان دستی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی معرفی کرده است که ارزش آنها به 5 میلیارد و 500 میلیون دلار می رسد. سهم این شرکت از تفاهمنامه‌های امضا شده شرکت ملی نفت ایران با شرکت‌های داخلی و خارجی در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی 13   فقره MOU است؛ اما در کنار این تفاهمنامه‌ها، دفتر سرمایه‌گذاری این شرکت محل برگزاری جلسه‌های فشرده با شرکتهای متقاضی داخلی و خارجی برای اجرای پروژه در قالب EPCF و EPDF است؛ ارزش این پروژه‌ها حدود  4 میلیارد دلار است. با برنامه ریزی و تمرکز بر تولید از میادین مشترک در این سال موفق به امضای قرارداد توسعه دو میدان مشترک آبان و پایدار غرب با شرکت روسی ZN در قالب قراردادهای جدید امضاء و نهایی شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز