خبرگزاری کار ایران

انعقاد قرارداد انتقال دانش فنی تولید روی از خاک‌های کم عیار / دانش فنی متناسب با معدن مهدی آباد به ایران منتقل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۴۴۲

دانش فنی تولید روی از خاک های کم عیار، ‌طبق یک قرارداد با شرکتی انگلیسی، در اختیار شرکت کاهنربا قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا، ناصر صلواتی زاده مدیر عامل شرکت کاهنربا با اعلام خبر فوق تصریح کرد: این شرکت با چنین قراردادی در آستانه دستیابی به دانش فنی تولید شمش روی از خاک های کم عیار قرار گرفت.  

صلواتی زاده درباره جزئیات این قرارداد اظهار داشت: شرکت پروسس (Proses) ترکیه، از شرکت های تابعه کاهنربا که در ترکیه به ثبت رسیده است، قرارداد مشارکتی با شرکت معدنی الکساندر (Alexander Mining) انگلستان برای احداث واحد نیمه صنعتی استحصال فلز روی از خاک های کم عیار اکسیده (روی) با تکنولوژی متالیچ (MetaLeach) منعقد کرده است.

براساس این قرارداد، یک کارخانه فرآوری نیمه صنعتی (SISP) با ظرفیت 100 الی 300هزار تن خوراک سالیانه احداث خواهد شد که با توجه به نیاز داخل، احتمالا این واحد نیمه صنعتی در ایران احداث خواهد شد.

شرکت معدنی الکساندر انگلستان، که یکی از شرکت های پیشرو انگلیسی در طراحی و ایجاد فناوری های فرآوری مواد معدنی است. این شرکت تکنولوژی های ثبت شده خود در حوزه هیدرومتالورژی تحت عنوان متالیچ را در قالب دو نام اَملیچ (AmmLeach)، تکنولوژی های مرتبط با دمای محیط و هایپرلیچ (HyperLeach)، تکنولوژیهای مرتبط با فشار محیط تقسیم بندی می کند.

این روش ها استحصال مس و کبالت از ذخایر کم عیار اکسیده و کربناته، روی از ذخایر کم عیار اکسیده و مخلوط، نیکل و کبالت از ذخایر لاتریتیک، طلا، نقره و مس از پروفیری های لیچ و ... را با شرایطی اقتصادی ممکن می سازد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز