خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

ایران اولین کشور آسیا و اقیانوسیه در رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات / بزرگترین اقدام ضد امنیتی عدم اشتراک‌گذاری اطلاعات توسط سازمان‌ها است / در سال ۹۷ اختلافات کنار گذاشته شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۴۱۲

محمدجواد آذری جهرمی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همواره پیگیر نقش دادن به بخش خصوصی است و تا امروز سعی کرده است تا مجری خوبی در این حوزه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش جشنواره فاوا گفت: امروز روزی است که وعده داده بودیم بخشی از فعالیت‌هایی که در انحصار دولت است آزادسازی شود و بخش خصوصی کشور بتواند این خدمات را ارائه دهد.

آذری جهرمی افزود:‌ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همواره پیگیر نقش دادن به بخش خصوصی است و تا امروز سعی کرده است تا مجری خوبی در این حوزه باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نتایج اتحادیه جهانی مخابرات نشان از پیشرفتهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه مخابرات دارد تاکید کرد:‌ بر اساس گزارش اتحادیه جهانی مخابرات کشور جمهوری اسلامی ایران اولین کشور آسیا و اقیانوسیه در نرخ رشد آی‌سی‌تی در آسیا و اقیانوسیه و دومین کشور در پیشرفت این حوزه به صورت جهانی است.

وی ادامه داد: در حوزه آی دی آی کشور ایران چهار رتبه پیشرفت داشته و ضریب پوشش ۶۲ درصد بوده که با زحمات انجام شده و رشدهای بزرگ حاصل شده به لطف تلاش اپراتور همراه اول ضریب نفوذ خط سوم و چهارم اینترنت موبایل در سال آینده پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

وزیر ارتباطات ادامه د اد:‌ انشاالله اپراتور ایرانسل هم به زودی پوشش گسترده‌ای ایجاد کند.  یکی از مسائل مهم این است که با استفاده از رومینگ ملی پوشش پهنای باند کشور رشد بسیار زیادی داشته است.

وی تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه صراحتا آورده شده که باید ایران در شاخص آی دی آی ۳۰ رتبه رشد داشته باشد به همین دلیل نیاز است تا در این حوزه پیشرفت‌های خوبی حاصل شود و امیدداریم سریع‌تر از زمان مقرر به برنامه ذکر شده برسیم.

زویر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تحول دیجیتال گفت: ‌در سال آینده ضروری است تا تمامی عزم خود را جزم کنیم تا در راستای تحول دیجیتال و فعال سازی فناوری اطلاعات در تما سطوح کشور گام برداریم تا افزایش اشتغال، افزایش ثروت، افزایش رفاه عمومی و افزایش بهره‌وری صورت گیرد.

آذری جهرمی درباره تحول دیجیتال خاطرنشان کرد: تحول دیجیتال می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. زیرساخت‌های فناوری اطلاعات باید در زندگی مردم جاری شود و این زیرساخت‌ها صرفا به حوزه پیام‌رسان‌ها مربوط نیست.

وی درباره توسعه اشتغال اظهار داشت:‌ برای توسعه اشتغال کارهای بزرگی انجام شده است رئیس جمهور حمایت ویژه‌ای از اشتغالزایی در حوزه فضای مجازی دارند و مجلس شورای اسلامی نیز حمایت می‌کنند.

آذری جهرمی درباره هوشمندسازی انرژی و کشاورزی تصریح کرد و گفت: با هوشمندسازی منابع آب و انرژی بهره‌وری افزایش پیدا می‌کند همه کشورها برای رشد بهره‌وری از این بستر استفاده می‌کنند و نیاز است تا به این سو حرکت شود.

وی با اشاره به برخی افراد که مانع ایجاد نوآوری و خلاقیت در کشور هستند گفت:‌ امروز کسی که با هر چارچوب و شیوه‌ای مانع از ایجاد خلاقیت می‌شود در واقع در حال ضربه زدن به حاکمیت آینده کشور است چرا که تحول دیجیتال آینده حاکمیت است. باید برای توسعه فناوری اطلاعات خلاقیت‌های غنی درون کشور استفاده شود در غیر اینصورت حاکمیت را از دست می‌دهیم و دیگران بر ما حاکم می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه همه مسئولیت‌ها در حوزه وزارت ارتباطات نیست اظهار داشت: در حوزه پیام‌رسان‌ها هزینه زیادی ایجاد شده است اما همچنان مشکلات زیادی وجود دارد دستگاه‌های مختلفی مسئولیت دارند اما همچنان پیام‌رسان‌ها مشکلات زیادی دارند و باید برای آنها اکوسیستم ایجاد شود. مهمترین مساله این است که باید شاخص‌هایی را داشته باشیم و صرفا هزینه کردن مهم نیست.

وی ادامه داد: باید زیرساخت‌های ایجاد شده در کشور به بهترین حالت ممکن استفاده شود تا بهره‌وری و اقتصاد رشد کند.

آذری جهرمی درباره نگرانی‌های منتقدان گفت:‌ برخی می‌گویند کسب‌وکارهای نوپا عامل براندازی هستند و نباید از آنها حمایت شود این در حالی است که باید آنها را حمایت و جذب کنیم و گرنه از طرف غرب حمایت می‌شوند و نمی‌توانیم جوانان خود را حفظ کنیم.

وی افزود: باید به سرمایه‌های کشور توجه داشته باشیم و حرف‌ها و مشکلات کسب‌وکارهای نوپا را بشنویم تا امیدوار شوند. باید آستین‌ها را بالا بزنیم و با همه ظرفیت‌های درون کشور برای پیشرفت تلاش کنیم.

آذری جهرمی تاکید کرد: در سال ۹۷ باید اختلافات را باید کنار بگذاریم و از ظرفیت‌های غنی جوانان استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مشکل موجود در الکترونیکی کردن دولت گفت:‌ باید مراجعات سالانه کاهش پیدا کند و این مساله نیاز دارد تا از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات استفاده شود در حال حاضر مشکل الکترونیکی کردن دولت عدم هماهنگی دستگاه‌ها برای تبادل اطلاعات است.

یکی از مسائل دیگر نیز این است که نهادها پس از اینکه دیگر ایرادی نتوانستند بگیرند عنوان می‌کنند که به بهانه حفاظت از امنیت و اطلاعات را به اشتراک نمی‌گذارند و این باعث می‌شود تا هیچ کاری انجام نشود در حالی که بزرگترین اقدام ضدامنیتی عدم اشتراک‌گذاری اطلاعات است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز