خبرگزاری کار ایران

رئیس سابق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطرح کرد؛

بدهی 2 هزار و 500 میلیارد تومانی سازمان راهداری به پیمانکاران/ به جای عوارض گمرک، نرخ سوخت را واقعی کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۸۸۷

رئیس سابق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه معتقدم به جای اخذ عوارض گمرکی باید نرخ سوخت واقعی شود، گفت: در حال حاضر بدهی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به پیمانکاران به دو هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، داوود کشاورزیان صبح امروز در مراسم تودیع خود از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به سابقه فعالیت خود در وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: پیش از این در وزارت راه و ترابری فعالیت داشتم و در سال 92 هم موضوع آمدنم به سازمان راهداری مطرح نبود اما به هر حال در چهار سال گذشته در این مجموعه مشغول به فعالیت بودم.

وی با بیان اینکه معتقدم مدیریت اتوبوسی صحیح نیست، اظهار داشت: بر این باور هستم که باید از نیروهای تخصصی همان سازمان بهره گرفت و در 30 سال گذشته در زغال سنگ کرمان، استانداری مازندران، ایران ایر، وزارت سابق مسکن و شهرسازی فعال بودم و با کارکنان و مدیران مجموعه این وزارتخانه آشنایی داشتم.

کشاورزیان با تاکید بر ارتقای ایمنی و حفظ آن در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ضمن حفظ ارتقای ایمنی به دنبال برندسازی در حوزه حمل و نقل بوده‌ام و این سیاست در چهار سال گذشته دنبال شد.

رئیس سابق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به آیین‌نامه‌های مصوب و ابلاغ شده در چهار سال گذشته در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: آیین‌نامه شرکت‌های مسافری و حمل کالا، آیین‌نامه تاسیس بازارگاه‌های الکترونیکی و آیین‌نامه تاسیس شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در این حوزه دنبال شد و بخشی از آنها را ابلاغ کردیم.

وی با اشاره به بحث برندسازی در حوزه حمل و نقل گفت: ‌یکی از موضوعاتی که به صورت جدی دنبال می‌شد بحث شبکهسیر همنام بوده است که سعی کردیم 1600 شرکت مسافری در بحث حمل و نقل مسافر را ساماندهی و تحت برندهای محدود فعالشان کنیم.

وی همچنین با اشاره به میزان بدهی‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به پیمانکاران اظهار داشت: در حال حاضر میزان بدهی به پیمانکاران در این حوزه به دو هزار و 500 میلیارد تومان رسیده که البته توانستیم دو هزار میلیارد تومان به همراه 500 میلیارد تومان قیر در این مدت منابع جذب کنیم.

کشاورزیان با اشاره به ضرورت واقعی شدن نرخ قیمت سوخت اظهار داشت: معتقدم مهمترین چالش حمل و نقل در کشورمان در کنار فرسودگی ناوگان و کاهش استقبال مردم از حمل و نقل عمومی، بحث غیرواقعی بودن نرخ سوخت است.

رئیس سابق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه سالانه یک و نیم میلیون خودرو به کشور اضافه می‌شود که ورود این تعداد خودرو ناشی از غیرواقعی بودن نرخ سوخت است، گفت: در سال 93 قانونی مصوب شد مبنی بر اینکه 20 درصد از قیمت سوخت به راه‌آهن و سازمان راهداری اختصاص پیدا کند که امروز که سال 96 رو به پایان است هنوز این قانون به اجرا نرسیده و اگر قیمت سوخت واقعی می‌شد منابع بسیار خوبی وارد این دو مجموعه می‌شد.

وی ادامه داد: از سویی دیگر باید عوارض واردات خودروهای عمومی حذف شود چراکه وقتی در ترکیه راننده‌ای می‌تواند کامیونی را با قیمت 200 میلیون تومان خریداری کند در ایران همان کامیون با قیمت 500 میلیون تومان خریداری می‌شود. معتقدم به جای اخذ عوارض گمرکی باید نرخ سوخت واقعی شود و اگر خودروسازی هم نتواند خود را با این شرایط وفق بدهد حذف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز