خبرگزاری کار ایران

گروه صنعتی گلرنگ در رتبه بندی 100 شرکت برتر سال درخشید

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۹۲۵

ورود به باشگاه شرکت‌های موفق آن هم در آزمون‌های سختگیرانه سازمان مدیریت صنعتی؛ آرزویی که هر مجموعه تولیدی، خدماتی و صنعتی که برای ارتقا و بهره‌وری تلاش می‌کند، حتما به دنبال تحقق آن خواهد رفت. گروه صنعتی گلرنگ از آغازین روز فعالیت تا امروز که برندی شناخته‌شده در عرصه تولید و صنعت است، بهره‌وری را در قامت یک باور دنبال کرده، باوری که‌ شرکت‌های زیر مجموعه‌اش نیز به آن اعتقاد دارند؛ بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته از سوی کارشناسان« IMI-100» در سال 96، فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در رتبه‌بندی یکصد شرکت برتر ایران در  جایگاه ٦٩ و در رتبه سوم بیشترین رشد فروش در میان صد شرکت برتر ایران قرار گرفت و گروه صنعتی پاکشو نیز به‌عنوان اولین شرکت گروه محصولات شیمیایی و بهداشتی در این رتبه‌بندی امتیاز گرفت تا این افتخار نیز در تالار افتخارات گروه صنعتی گلرنگ ، ثبت شود.

سازمان سخت گیر

 «IMI-100» بیستم از دستاوردهای سازمان مدیریت صنعتی است؛ که با بیش از نیم قرن تجربه با شعار «آموزش، مشاوره و تحقیق» نامی آشنا برای همه مدیران موفق ایران است. از سال 77 که این سازمان 100 شرکت برتر ایران را طبقه‌بندی کرد، استقبال ویژه از این ایده نو، سبب شد سال 96 باز هم رکورد حضور شرکت‌ها شکسته شده و 800 بنگاه تولیدی به طور داوطلبانه اقدام به ارائه اطلاعات مالی خود به این سازمان کنند که از میان آنها 500 شرکت برتر انتخاب شد. اکنون بهتر می‌توان ارزش رتبه‌های کسب‌شده توسط شرکت‌های گروه صنعتی گلرنگ را فهمید. مدت زمان زیادی از روزهایی که لوگوی OK در صنعت فروشگاههای زنجیره‌ای ایران معرفی شد، نمی‌گذرد با این حال با تلاش انجام شده برای رشدی سریع کار خود را کرد و براساس آمار منتشرشده از اطلاعات مالی سال ٩٥ افق کوروش به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه صنعتی گلرنگ در این سال درمقایسه با سال ٩٤ با ثبت ١٩٧ درصد رشد فروش در رتبه سوم بیشترین رشد فروش در میان صد شرکت برتر ایران قرار گرفته‌است. این شرکت در شاخص «بیشترین رشد فروش» در بازه یک ساله، رتبه سوم را به دست آورده است، یعنی معادل 16441 میلیارد ریال. این میزان فروش، بالاترین رقم فروش در میان فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که افق کوروش توانسته آن را محقق کند و بر همین اساس با رشد حدودا 300 درصدی به مقام اول در میان فروشگاه‌های زنجیره‌ای دست پیدا کرد، این شرکت سال گذشته در «شاخص بهره‌وری کل عوامل» (TFP)، رتبه اول را در گروه فروشگاه‌ها به خود اختصاص داده است.

شاخص ها سخن می گویند

اما شرکت‌های گروه صنعتی گلرنگ، چگونه ارزیابی شده‌اند؟ در رتبه‌بندی آی ام آی 100 اطلاعات سال مالی گذشته با احتساب میزان فروش، ملاک اصلی طبقه‌بندی است. اما به طور کلی شاخص‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ تعدادی از این شاخص‌ها ذیل شاخص‌های «اندازه و رشد شرکت» معرفی شده‌اند، دسته دیگری در طبقه‌بندی شاخص‌های «سودآوری و عملکرد» قرار گرفته‌اند و دسته دیگر نیز «شاخص‌های بهره‌وری» است که نشان‌دهنده میزان و سطح بهره‌وری شرکت‌ها است. شاخص‌های دیگری تحت عنوان «شاخص‌های صادرات» تعریف شده است و میزان موفقیت شرکت‌‌ها در صادرات را بررسی می‌کند. شاخص‌های «نقدینگی»، «بدهی» و «بازار» نیز از دیگر شاخص‌ها هستند. مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی اما امسال خبر داد چهار شاخص به شاخص‌های ارزیابی عملکرد اضافه‌شده و مجموع  آنها از ۲۹ شاخص در سال گذشته به ۳۳ شاخص در سال جاری رسیده‌است. شاخص‌های «بهره وری کل»، «بهره‌‌وری کل عوامل»، «بهره‌وری نیروی انسانی» و «بهره‌وری سرمایه»، شاخص‌های جدیدی هستند که در رتبه‌بندی شرکت‌ها اضافه شده‌اند. وقتی بدانیم سهم ارزش افزوده ۵۰۰ شرکت برتر کشور ۱۷ درصد و ارزش افزوده ۱۰۰ شرکت اول ۱۴ درصد تولید ناخالص داخلی یا همان «GDP» معروف است می‌توان اهمیت کاری که گروه صنعتی گلرنگ برای اقتصاد ملی و بهبود درآمد سرانه مردم ایران در حال انجام آن است را بهتر درک کرد. این مجموعه تولیدی و صنعتی با تدوین استراتژی‌های نوین تولید و فروش با همراهی کارکنان و مشتریان وفادار آن در مسیر دستیابی به رتبه‌های برتر این فهرست است.

گروه صنعتی گلرنگ مجموعه‌ای از 70 شرکت و 40 برند فعال محسوب می‌شود که فقط دو شرکت آن برای سال 95 ارزیابی شد. دارا بودن بیش از 17 هزار 500 نیروی فعال در سراسر کشور و ایجاد 2500 فرصت شغلی در سال 96 از مهمترین ویژگیهای این مجموعه است.

گفتنی‌است، گروه صنعتی پاکشو متعلق به گروه صنعتی گلرنگ در بخش «ساخت مواد شیمیایی و محصولات شیمیایی» در بورس اوراق بهادار تهران عضو بوده و صندوق سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرین گلرنگ نیز به عنوان دیگر شرکت بورسی گروه صنعتی گلرنگ موفق به کسب رتبه اول بازدهی ماهانه در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت شده و با فعالیت مستمر مجوز افزایش سقف واحدهای سرمایه‌گذاری را از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ کرده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز