خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

امضای قرارداد فاینانس 700 میلیون دلاری راه‌آهن شیراز – بوشهر با چینی‌ها / ریال مبنای قرارداد شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۶۴۲

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ارزش قرارداد تامین مالی راه‌آهن شیراز – بوشهر با چینی‌ها 2360 میلیارد تومان است گفت: هفت پروژه ریلی در لیست تامین مالی خارجی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در مراسم انعقاد قرارداد ساخت راه‌آهن شیراز – بوشهر اظهار داشت: خوشبختانه در طول دولت یازدهم و دوازدهم توسعه شبکه ریلی در اولویت برنامه‌های دولت بوده است و بلافاصله پس از استقرار دولت وزیر راه و شهرسازی نسبت به تعیین مسیر تامین مالی‌ها و مطالعات پروژه‌های ریلی و برآورد ریالی این پروژه‌ها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت سه هزار و 410 کیلومتر راه‌آهن در دست مطالعه و اجرا قرار دارد اظهار داشت: برخی از این پروژه‌ها به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند و در سال 97 مرکز پنج استان کشور به شبکه ریلی متصل خواهد شد.

خادمی با بیان اینکه اولویت ما تامین اعتبارات این پروژه از طریق منابع خارجی است، اظهار داشت: هفت پروژه ریلی در برنامه تامین مالی‌ها قرار دادیم که طول این پروژه‌ها دو هزار و 270 کیلومتر است که کارهای مطالعاتی فاز اول و دوم آنها انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید با فاینانسورهای خارجی برای تامین مالی پروژه‌ها به توافق برسیم، اظهار داشت: هفت پروژه تعریف شده که رقم این پروژه‌ها 12 هزار و 800 میلیارد تومان معادل سه میلیارد دلار است که برای اولین بار توانستیم مبنای قرارداد را پایه پولی کشورمان قرار دهیم.

وی ادامه داد: در راستای اتصال بنادر کشورمان به شبکه ریلی، پروژه اتصال راه‌آهن شیراز به بوشهر را آغاز می‌کنیم و مطالعات فاز 1 و 2 این پروژه نیز به اتمام رسیده است.

خادمی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل اصلی عدم تامین مالی پروژه‌ها در سال‌های گذشته منبای توافق قراردادها بوده است اظهار داشت: از آنجایی که اعداد پیشنهادی در قراردادها از سوی طرفین متفاوت بود توافق‌ها انجام نمی‌شد و امروز خوشبختانه مبنای قرارداد با فاینانسور چینی واحد پولی کشورمان است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به میزان جابجایی بار و مسافر از مسیر شیراز- بوشهر در 20 سال آینده اظهار داشت: پیش بینی ما این است که میزان جابجایی مسافر در این مسیر یک میلیون نفر و جابجایی 12 میلیون تن بار باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز