خبرگزاری کار ایران

امضای قرارداد خرید 450 واگن شهری از یک شرکت چینی

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۶۳۳

مدیر عامل ایدرو گفت: هفته گذشته یک قرارداد با شرکت ایتالیایی برای 960 دستگاه به ارزش 1.9 میلیارد یورو به امضا رسید و امروز هم با شرکت پوژن چین قرارداد خرید 450 دستگاه به امضا می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز قراردادی بین سازمان گسترش صنایع و شرکت پوژن چین برای ساخت واگن شهری و بین‌ شهری برای سه شهر اهواز، شیراز و تهران به امضا رسید.

در این مراسم منصور معظمی مدیرعامل ایدرو با اشاره به مصوبه سال گذشته شورای اقتصاد گفت: در این مصوبه خرید دو هزار واگن برای مترو تهران و کلانشهرها با اعتبار دو میلیارد ریال به تصویب رسید که این امر با هماهنگی وزارت کشور  و سازمان گسترش و نوسازی صنایع در حال انجام است.

وی ادامه داد: اولین بخش آن واگذاری 330 دستگاه واگن است که تعیین تکلیف شده و امیدواریم تا پایان سال جاری قرارداد آن با شهرداری تهران به امضا برسد. براساس درخواست وزیر کشور و وزیر صنعت مقرر شد تعداد دیگری نیز از طریق مکانیزم‌های دیگر دنبال شود. بر همین اساس ایدرو مذاکراتی با شرکت‌های بین‌المللی که صاحب تجربه و برند هستند شروع کرده است. این مذاکرات برای خرید پنج هزار دستگاه بود. لوکوموتیو و واگن به ارزش شش هزار میلیارد یورو است.

معظمی ادامه داد: هفته گذشته یک قرارداد با شرکت ایتالیایی برای 960 دستگاه به ارزش 1.9 میلیارد یورو به امضا رسید و امروز هم با شرکت پوژن چین قرارداد خرید 450 دستگاه به امضا می‌رسد. نکته مهم این است که قیمت این شرکت جزو کمترین قیمت‌های واگنی است که به ما پیشنهاد شده. منبع این قرارداد از طریق فاینانس و توسط طرف خارجی تامین می‌شود .

مدیرعامل ایدرو تصریح کرد: نکته دیگر این است که کلیه شرکت‌های ایرانی ساخت واگن نیز درگیر این قرارداد می‌شوند.واگن پارس و اویکو که هر دو متعلق به بخش خصوصی هستند در این قرارداد مشارکت دارند و بدین ترتیب تمام ظرفیت تولید واگن کشور در سال آینده مشغول خواهد شد. مطابق این قرارداد قطعا به کشور وارد و در کارخانه ایرانی با مشارکت شرکت چینی تولید می‌شود. مدت این قرارداد 56 ماهه است و در ابتدا با 36 درصد تولید داخلی آغاز و درنهایت به 56 درصد خواهد رسید و بدین ترتیب به هدف اصلی خودمان که اشتغال و تولید بیشتر است خواهیم رسید.

معظمی در پایان تصریح کرد: این اطمینان را می‌دهم که ظرف سه سال آینده چهره کلانشهرهای ما دگرگون خواهد شد و مردم از واگن‌های بهتر و مطمئن‌تری استفاده خواهند کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز