خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان:

صرفه جویی بیش از 28 میلیون متر مکعبی در مصرف آب زیرزمینی استان همدان

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۰۱۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: با پر کردن 484 حلقه چاه غیر مجاز در همدان بیش از 28 میلیون متر مکعب در مصرف آبهای زیرزمینی صرفه جویی شده است.

به‌گزارش ایلنا، منصور ستوده در این باره اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون با پر کردن 484حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان به میزان 28 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

وی بیشترین تعداد چاه پر شده را مربوط به شهرستانهای رزن، کبودرآهنگ عنوان کرد و بیان داشت:  تعداد چاه های مسدود شده در شهرستان کبودرآهنگ 192 حلقه، رزن  115 حلقه، همدان 70حلقه، تویسرکان 70 حلقه، بهار 65 حلقه، اسدآباد 45 حلقه، ملایر 70 حلقه، فامنین 35 حلقه و نهاوند 30 حلقه بوده است.

ستوده در ادامه ابراز داشت:  عمق انسداد 484 حلقه چاه مسدود شده برابر با سیزده هزارو 829 متر است که این روند رو به افزایش است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با بیان اینکه احکام برای مسدود کردن چاه های غیر مجاز با همکاری دستگاه ها اجرا شد، خاطرنشان کرد: 2714 حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سال 93 پرو مسلوب المنفعه شد که همدان از این لحاظ اولین استان کشور است با وجود اینکه تعداد چاه های همدان از دیگر استانها هم بیشتر بوده است.

ستوده با تاکید بر اینکه توسعه بهره برداری در بخش کشاورزی در تمام دشتهای استان ممنوع می باشد، گفت: تمام مجموعه 13 دشت استان در وضعیت ممنوعه می باشند و از این تعداد دشت کبودرآهنگ با بیشترین میزان سطح افت آب زیرزمینی، ممنوعه بحرانی است.

وی در پایان تعداد کنتورهای هوشمند نصب شده در چاه ها را 3558 دستگاه عنوان کرد که این روند با سرعت در حال اجراست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز