خبرگزاری کار ایران

خطای استراتژیک شهردار قبلی دستیابی به فناوری‌های راهبردی را در تهران ناکام گذاشت

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۸۱۶

کشت پور برنامه کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل شهری و توسعه فرهنگ شهرنشینی را سه هدف مهم شهرداری تهران برشمرد و افزود: این اهداف با مشارکت مردم و تکنولوژی‌های جدید دست یافتنی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، کشت‌پور شهردار منطقه 2 در مراسم افتتاح رسمی خودروهای سوخت رسان سیار و نرم افزار درخواست سوخت آنلاین اظهار داشت: استارت‌آپ‌ها یکی از اهداف مهم و استراتژیک شهرداری تهران هستند و در اسناد بالادستی شهرداری نیز به آن اشاره شده که در افق 1404 باید ترافیک روان شده و هوای تهران پاک شود و در کنار این محصولات فضای سبز و شهر ایمن داشته باشیم اما تاکنون شهرداری تهران به رغم تلاش‌هایی که داشته نتوانسته این امکانات را در اختیار مردم قرار دهد.

وی با بیان اینکه برای توسعه بیشتر باید از فناوری‌های جدید بهره برد تصریح کرد: شهردار تهران دغدغه دارد که این مهم را محقق کند و شهر تهران را در مسیر توسعه قرار دهد.

کشت‌پور تصریح کرد:‌ از 12 سال گذشته که شهر تهران دچار خطای استراتژیک مدیریتی بود و نتوانسته بود به فناوری‌های راهبردی دست یابد اکنون باید عبور کنیم و طبق زمان‌بندی‌های خاص خود به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی برنامه کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل شهری و توسعه فرهنگ شهرنشینی را سه هدف مهم شهرداری تهران برشمرد و افزود: این اهداف با مشارکت مردم و تکنولوژی‌های جدید دست یافتنی خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما تولید هوای پاک برای مردم است تصریح کرد: برای این هدف باید میزان رفت و آمد حمل و نقل عمومی و خصوصی کاهش یابد. تهران شهری است که مرتب در آن سفر ایجاد می‌شود لاجرم پیمایش صورت می‌گیرد بنابراین یکی از کارها برای عبور از این مساله این است که شهر به سمت هوشمند شدن برود و در این راستا باید از فناوری استفاده کرده تا از سفرهای مردم کم شود.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم این است که ترافیک روان شود و برای دست یابی به این هدف یکی از راهکارها این است که مترو توسعه یابد و مردم حتی به جای اتوبوس و تاکسی بیشتر از مترو استفاده کنند.

کشت‌پور با اشاره به وضعیت جایگا ه‌های سوخت در سطح شهرداری منطقه 2 اظهار داشت: در حال حاضر در این منطقه 197 نازل در هشت جایگاه وجود دارد که شهروندان برای سوخت‌گیری 20 دقیقه زمان صرف می‌کنند ما در برنامه‌ریزی‌هایمان به سمتی می‌رویم که میزان پیمایش مردم از 5.7 کیلومتر به 3.2 کیلومتر برسد و در این راستا احداث 11 جایگاه تک سکو (44 نازل) را در دستور کار داریم تا میزان معطلی مردم به زیر 10 دقیقه برسد.

وی ادامه داد: همچنین راه‌اندازی خط هفت مترو تا انتهای خرداد از جمله برنامه‌های شهرداری منطقه 2 جهت روان شدن ترافیک و  افزایش خدمات بهینه شهری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز