خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول اعلام کرد:

کشفیات کالاهای قاچاق ۲۳ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۷۶۳

یک مقام مسئول در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی کشفیات کالاهای قاچاق، گفت: ستاد با قوت و طبق برنامه، به ماموریت‌های خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایلنا و به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رضا بهشتی‌زاده گفت: طرح برخی موضوعات در رسانه‌ها مبنی بر تعطیلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مانع از اجرای ماموریت‌های ستاد در مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیست و خللی در انگیزه دستگاه‌های متولی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه ستاد با قوت و طبق برنامه به ماموریت‌های خود ادامه می‌دهد، اضافه کرد: رئیس ستاد قاچاق کالا و ارز مسؤولیت دیگری بر عهده گرفته است اما صِرف اینکه رییس ستاد هنوز تعیین تکلیف نشده، دلیلی بر تعطیلی ستاد نیست.

بهشتی تأکید کرد: نشانه متوقف نبودن فعالیت‌های ستاد، دستاوردهای اخیر این مجموعه است؛ اگر در مبارزه با قاچاق کالا و ارز کار نمی‌شود چرا کشفیات افزایش پیدا کرده است؟ چرا دستورالعمل‌های اجرایی طرح‌هایی مانند رجیستری، ساماندهی معابر کوله‌بری و کالاهای ملوانی و ... که سه الی چهار سال روی آن‌ها کار شده، دقیقا در ۶ ماه اخیر ابلاغ شده است؟

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: در ده ماه نخست امسال، بیش از ۳۶ هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال کالای مظنون به قاچاق کشف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته – که ۲۹ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال بود – ۲۳.۳ درصد افزایش یافت.

وی تاکید کرد: این آمار هنوز تکمیل نشده است و با اضافه شدن کشفیات برخی از دستگاه‌های دیگر – که هنوز به این فهرست اضافه نشده - آمار کشفیات امسال بسیار بیشتر از این اعداد خواهد بود.

مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز در مورد انتشار خبری مبنی بر احتمال انتقال ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت کشور، گفت: وزارت کشور یکی از اعضای ستاد مرکزی است.

 وی گفت: با استناد به ماده سه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت در حوزه امور اجرائی، پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ۲۴ عضو از قوای سه‌گانه و نیروهای نظامی و انتظامی تشکیل شده است.

بهشتی‌زاده افزود: وزارتخانه هایی همچون دادگستری، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، کشور، امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نفت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعضای این ستاد به شمار می‌روند.

این مقام مسؤول با اشاره به فرا قوه‌ای بودن ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اضافه کرد: علاوه بر وزارتخانه‌های ذکر شده، دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون‌های اقتصادی و قضائی و حقوقی مجلس، سازمان‌های تعزیرات حکومتی، جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، صدا و سیما، بازرسی کل کشور، ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهی نیروی انتظامی، بانک مرکزی، گمرک، اتاق بازرگانی ایران و ... از اعضای این ستاد هستند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز