خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات در گفت‌و‌گو با ایلنا:

کارخانه مخابرات راه‏ دور ایران به طور کامل ورشکست شده است/ کارخانه ITMC با حمایت دولت جان دوباره‌ای گرفت

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۶۴۹

محمد جواد آذری جهرمی گفت: کارخانه صنایع مخابراتی راه دور کاملا ورشکست و تعطیل شده است و عملا می‌توان گفت این کارخانه دیگر هیچگونه فعالیتی ندارد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت کارخانه مخابرات راه‌دور ایران (ITI) به عنوان یکی از کارخانه‌های قدیمی و بزرگ حوزه مخابرات گفت: این علاقه وجود داشت که این کارخانه احیا شود اما به این دلیل که کارخانه مخابرات راه‌دور ایران در اختیار بخش خصوصی بود، احیای این کارخانه انجام نشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که کارخانه ITMC با حمایت دولت جان دوباره‌ای گرفته است، گفت: کارخانه ITMC از شرکت کارخانجات مخابراتی ایران یکی از نمادهای مهم کشور است  که در آستانه ورشکستگی بود اما با حمایت دولت، بخش بزرگی از بدهی‌های این کارخانه بخشیده شد و بدهی‌های این کارخانه قسط‌بندی شده است.

آذری جهرمی افزود: علاوه بر احیای کارخانه ITMC، فرآیند بازنگری در خط تولید این کارخانه انجام شده است تا به تولید محصولات مورد نیاز در کشور و دارای بازار اقدام کند. 

وی تاکید کرد: یکی از بخش‌های کارخانه ITMC، خط تولید سنسورهای هوشمند برای مدیریت شهری هوشمند است که از جمله تجهیزات اساسی در شهر هوشمند به شمار می‌رود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: به سندیکای مخابرات ابلاغ شده است که یکی از حوزه‌هایی که باید به صورت پررنگ در آن نقش داشته و فعالیت داشته باشند، تامین تجهیزات و سنسورهای بخش شهر هوشمند محسوب می‌شود که از اهمیت بالای اقتصادی برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز