خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات:

ارتباطات در مترو مناسب نیست/ توسعه تلفن همراه و ارتباطات ثابت در دستور کار وزارت ارتباطات است

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۳۴۵

معاون وزیر ارتباطات گفت: اپراتورها باید از منابع یکدیگر به صورت اشتراکی استفاده کنند و معنی ندارد تا در یک فضای چندمتری سه دکل ارتباطی ETS وجود داشته باشد چراکه این سه دکل می‌تواند در قالب یک دکل نصب و استفاده شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همایش و نمایشگاه شهر هوشمند گفت: پوشش ارتباطی در مترو مناسب نیست، این در حالی است که پوشش ارتباطی در مترو اقتصادی است چراکه جمعیت زیادی در مترو به طور روزانه جابه‌جا می‌شود و ضروری است تا ارتباطات مناسب در مترو وجود داشته باشد.

معاون وزیر ارتباطات درباره استفاده اشتراکی اپراتورها از منابع ارتباطی اظهار داشت: اپراتورها باید از منابع یکدیگر به صورت اشتراکی استفاده کنند و معنی ندارد تا در یک فضای چندمتری سه دکل ارتباطی ETS وجود داشته باشد چراکه این سه دکل می‌تواند در قالب یک دکل نصب و استفاده شود.

وی درباره شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات برای جمع‌آوری اطلاعات و مدیریت اطلاعات است. این حوزه از نگاه فناورانه نیاز به زیرساخت‌های اساسی دارد.

فلاح جوشقانی ادامه داد: بحث زیرساخت‌های ارتباطی برای برقراری ارتباط از جمله المان‌های اصلی هوشمندسازی شهر است و زیرساخت‌های سازمانی از جمله تعامل نهادها و سازمان‌های فعال از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه باید شهرداری با رگولاتوری ارتباطات کشور در ارتباط باشد، تاکید کرد: بحث رگولاتوری ارتباطات دیگر صرفا در چهارچوب‌ها مطرح نیست بلکه باید در رگولاتوری میان سازمان‌ها تعامل وجود داشته باشد.

وی افزود: شهرداری ظرفیت‌هایی را به صورت اختصاصی ایجاد کرده است اما باید برای فعالین این حوزه نیز ظرفیت‌هایی ایجاد شود. پوشش نسل ۳ و ۴  ارتباطی کشور به عنوان یکی از المان‌های زیرساختی در حوزه شهر هوشمند کامل شده است و در اختیار شرکت‌های فعال در این حوزه قرار گرفته.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: ایجاد دسترسی به ارتباطات پرسرعت و توسعه دسترسی‌ها از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

فلاح جوشقانی با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده توسط شرکت‌ها گفت: ظرفیت‌های ایجاد شده از سوی شرکت مخابرات ایران ظرفیت‌های مناسبی است اما تا به امروز از آنها به خوبی استفاده نشده است.

وی تاکید کرد: یکی از مسائل مهم این است که باید در زمینه ارائه خدمات رقابت وجود داشته باشد تا خدمات باکیفیت و با قیمت مناسب به مردم ارائه شود. در حال حاضر دسترسی پرسرعت و میزان دسترسی از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل است که در برنامه سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات توسعه تلفن همراه و توسعه زیرساخت‌های ثابت از اولویت‌ها به شمار می‌رود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز