خبرگزاری کار ایران

کمیجانی:

تدوین بسته ۱۹ بندی بازار پول/ ارائه گزارش رتبه بندی بانک‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۳۱۷

قائم مقام بانک مرکزی از تدوین بسته ۱۹ بندی برای بازار پول خبر داد و گفت: در این بسته برنامه ها و سیاست های پولی برای بازار پول کشور تدوین شده است.

به گزارش ایلنا؛ اکبر کمیجانی صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه مجمع عمومی بانک مرکزی با بیان این مطلب افزود: این بسته ۱۹ بندی کل مجموعه سیاست های پولی و ارزی کشور است که البته هنوز به مرحله تصویب نرسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که بندهای این بسته باید توسط شورای پول و اعتبار به تصویب برسد یا نه؟ اظهارداشت: ممکن است بخش هایی از این بسته نیاز به تصویب در شورای پول و اعتبار داشته باشد، اما برخی دیگر بدون نیاز به مصوبه شورای پول و اعتبار اجرایی شوند.

قائم مقام بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است نرخ سود بانکی تغییر کند؟ گفت: در این خصوص باید بررسی های لازم انجام شود و زمانی که شرایط اقتصادی کشور اقتضا کند، نرخ سود تعیین می شود.

وی درباره بازار ارز نیز گفت: بانک مرکزی این بازار را مدیریت می کند و نرخ در این بازار مدیریت شده است. کمیجانی ادامه داد: امیدواریم شرایط در بازار ارز بهبود یابد و نرخ ها پایدارتر شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نوید بازار ارز با ثبات و پایدار را برای سال آینده به مردم می‌دهید؟ تصریح کرد: بانک مرکزی همواره تلاش هایی را برای ثبات نرخ در بازار ارز انجام می دهد و امیدواریم که این تلاش ها برای ثبات بازار ارز به نتیجه مطلوب برسد.

قائم مقام بانک مرکزی درباره رتبه بندی بانک ها نیز اظهارداشت: شرکت اعتبارسنجی در دو مرحله گزارشی را در آبان و بهمن ماه برای سال های ۹۳ و ۹۴ به بانک مرکزی ارائه کرده و این روند ادامه دارد. وی در پایان گفت: این رتبه بندی با شاخص های بیشتر برای سال های ۹۵ و ۹۶ ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز