خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

نگاه به شهر هوشمند دیگر لوکس نیست بلکه ضروری است/ فاز مطالعاتی شهر هوشمند در یکی از مناطق آزاد اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۲۱۲

آذری جهرمی گفت: مدیریت شهری با فناوری اطلاعات و ارتباطات بهبود پیدا می‌کند و نتیجه آن افزایش بهره‌وری است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش و نمایشگاه تهران هوشمند گفت: حرکت به سمت هوشمند شدن شهرها آغاز شده است و نیاز دارد تا با کمک دست اندرکاران و تبادل نظر در حاشیه این همایش رویکردهای مثبتی رخ دهد.

آذری جهرمی با اشاره به نگاه به شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند از نگاه به یک کالای لوکس خارج شده و به یک نگاه ضروری تبدیل شده است. مدیریت منابع، مبارزه با فساد کمک به میحط زیست و ارتقای سطح کیفیت زندگی از جمله ویژگی‌های شهر هوشمند است.

وی افزود: مدیریت شهری با فناوری اطلاعات و ارتباطات بهبود پیدا می‌کند و نتیجه آن افزایش بهره‌وری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تحول دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: کاربرد فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف است که باید به آن توجه ویژه شود.

اذری جهرمی با اشاره به مشکلات موجود خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جامعه ما بیکاری و ایجاد اشتغال برای بیکاران است. سیاست های علمی باعث شده تا بیکاران فارغ التحصیلان دانشگاهی باشند.

وی ادامه داد: بدترین مدل برخورد با نیروهای کار یک کشور این است که  آنها را استخدام کنیم چرا که در توسعه و اقتصاد دیجیتال ضروری است تا از بستر خلاقیت استفاده شود.

وزیر ارتباطات و فناوی اطلاعات تاکید کرد: امروزه شهری داریم که با مشکلات جدی در موضوعات مختلف از جمله مسائل اداری شهرداری از صدور پروانه و مجوز تا آلودگی هوا، ترافیک و ... روبرو است و نیاز است تا با مدیریت تحول ایجاد شود.

آذری جهرمی تاکید کرد: در جمهوری اسلامی عادت کرده‌ایم که مدیریت نادرست دولتی با پول نفت انجام شود که در نهایت محکوم به شکست پروژه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: برای هوشمند سازی اولین پروژه‌ای که برخی به یادش می‌افتند این است که دیتاسنتر ایجاد کنند اما زمانی که تجهیزات و فیبر نوری برای یک سیستم باکیفیت نیاز است مشکل داریم.

آذری جهرمی تایکد کرد: شهرداری تهران به جامعه جوانان دهه شصتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اعتماد کرده است و نیاز است تا با اقدامات جدی در این حوزه پیشرفت‌هایی حاصل شود.

وی درباره مشکلات کسب و کارهای نوپا گفت: مشکل کسب و کارهای نوپا پول یا ایجاد دیتا سنتر نیست آنها می‌گویند که موانع ما را رفع کنیم وقتی که بخش دولتی و خصوصی به کسب و کارها خدمت می‌کنند اشتغالزایی ایجاد می‌شود اقتصاد رشد می‌کند.

وی با اشاره به موقعیت شهرداری تهران تصریح کرد: شهرداری تهران به دلیل سطح تجربه مشکلات ، بزرگی و امکانات در دسترس پدر شهرداری‌های کشور محسوب می‌شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه شهرداری مشکلات بسیار زیادی برای رگلاتوری وزارت ارتباطات ایجاد کرده اضافه کرد: زیر ساخت ارتباطات موبایل و ثابت به دلیل عدم همکاری شهرداری با رگلاتوری وزارت ارتباطات و اپراتورها مشکلاتی را ایجاد کرده است که نتیجه آن می‌شود یک اپراتور در مترو که حجم زیادی مسافر را جابجا می‌کند آنتن‌دهی دارد اما اپراتور دوم این قابلیت را در اختیار ندارد. در واقع شهرداری با این کار در حال عدم ایجاد رقابت است.

وی تاکید کرد: هنوز اپراتورهای تلفن همراه نتوانسته‌اند که توافق کنند که به جای سه دکل در یک منطقه از یک دکل واحد استفاده کنند و همچنان سه دکل مخابراتی در یک محل وجود دارد که باعث ایجاد مشکل در امنیت ذهن مردم و ترس مردم از اینکه این دکل‌ها در فاصله نزدیکی از آنها قرار دارند شده است.

زویر ارتباطات و  فناوری اطلاعات با بیان اینکه تکنولوژی ADSL منقرض شده است و دیگر معنا ندارد تصریح کرد: باید فیبر به خانه‌های مردم راه پیدا کند اما تا به امروز تنها صد هزار پورت ایجاد شده است. بر اساس برنامه ششم توسعه باید تا پایان این برنامه سرویس  اینترنت ۲۰مگابیت ارائه شود.

آذری جهرمی افزود: آزادسازی کلان داده‌ها یکی از مسائل مهم است که عنوان لازمه فعالیت بخش خصوصی تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه ضروری است تا با همکاری دستگاه‌ها ی مختلف تحول در زندگی مردم ایجاد شود گفت: باید با تعامل یکدیگر تغییراتی جدی در نوع همکاری و برای تحول زندگی مردم ایجاد شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مشکلات  شرکت های اف سی پی در بورس گفت: امیدواریم سازمان بورس مشکلات شرکتت‌های اف سی پی برای جذب سرمایه داخلی را رفع کند چرا که جذب سرمایه خارجی مشکلات مختص خود را دارد.

جهرمی تاکید کرد: بر اساس توافق انجام شده با شهرداری تهران قرار است تا فاز مطالعاتی شهر هوشمند در یکی از مناطق آزاد انجام شود همچنین شهرداری‌های مشهد، یزد و شیراز برای توسعه این بستر در حال پیگیری هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد:‌ برای بهداشت و سلامت مردم در بخش فرکانس‌های مخابراتی چاره‌ای نداریم جز اینکه زیرساخت‌های مناسب را ایجاد کنیم تا سلامت مردم تامین شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز