خبرگزاری کار ایران

سامانه اعتبار سنجی بیمه گزاران حقیقی و حقوقی ایجاد شد/ پیاده سازی سامانه اشخاص ممنوع التصدی در صنعت بیمه

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۵۸۷

سامانه اعتبار سنجی بیمه گزاران حقیقی برای شناسائی افراد حقیقی متخلف و برریسک ایجاد شد.

به گزارش ایلنا؛ بیمه مرکزی در راستای تکمیل نظارت هوشمند و سامانه سنهاب ، سامانه اعتبار سنجی بیمه گزاران حقیقی و حقوقی و سامانه نمایندگان و کارکنان ممنوع التصدی را پیاده‌سازی کرد.

گفته می‌شود ، سامانه اعتبار سنجی بیمه گزاران حقیقی برای شناسائی افراد حقیقی متخلف و برریسک ایجاد شده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی ، با پیاده سازی این سامانه ، بیمه گزاری که برای گرفتن خسارات متعدد به شرکتهای بیمه مختلف مراجعه کرده  و توسط شرکت بیمه یا دادگاه احراز و شناسایی شده اطلاعاتش در سیستم ثبت می شود به طوریکه سایر شرکتهای بیمه با وارد کردن کد ملی امکان دسترسی به اطلاعات این بیمه گزار را پیدا می کنند ؛در واقع شرکتهای بیمه می توانند اسامی بیمه گزاران متخلف ، مشکوک و پرریسک را در این سامانه ثبت کرده و امکان تسهیم همه شرکتها برای استفاده از این اطلاعات فراهم خواهد بود.

یکی دیگر از قابلیت های این سامانه شناسائی بیمه گزاران پرریسک است بیمه گزارانی که در یک بازه زمانی خسارت متعددی را داشته و جزو بیمه گزاران پر ریسک محسوب می شود.

بیمه مرکزی برای بیمه گزاران حقوقی سامانه دیگری پیاده سازی کرده یا عنوان سامانه ثبت اطلاعات صورتهای مالی بیمه گزاران بزرگ .

در راستای پیاده سازی این سامانه  شرکتهای بیمه ملزم به ارایه اطلاعات مالی بیمه گزاران بزرگ و حقوقی خود مانند ایران خودرو و سایپا هستند به طوریکه طبق راهبرد این سامانه میزان بدهی این بیمه گزاران حقوقی باید در این سامانه ثبت شود و قابلیت دسترسی برای همه بیمه گزاران را داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز