خبرگزاری کار ایران

حسن کریمی قدوسی:

هفته گیم تهران به دلیل محدودیت بودجه برگزار نمی‌شود/ رویداد TGC خط مقدم جنگ با تحریمهای بین‌المللی در صنعت بازی است

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۰۶۵

کریمی قدوسی گفت: در حال حاضر هیچ بازی‌سازی نیست که بدون مشکل بتواند بازی خود را در خارج از کشور به منظور نشر به فروش برساند. بدون شک رویداد تی جی سی بزرگترین رویداد علمی – تجاری در منطقه خاورمیانه بوده و با این هدف که تهران به هاب بازی منطقه تبدیل شود تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسن کریمی قدوسی؛ مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های یارانه‌ای در نشست خبری دومین رویداد علمی و تجاری صنعت بازی ایران با عنوان تی جی سی ۲۰۱۸ گفت: موضوع کلانتری در مساله برگزاری نمایشگاه تی جی سی وجود دارد در حقیقت تی جی سی خط مقدم جنگ صنعت بازی ایران با تحریم‌های بین المللی است.

وی ادامه داد:‌در حال حاضر هیچ بازی‌سازی نیست که بدون مشکل بتواند بازی خود را در خارج از کشور به منظور نشر به فروش برساند. بدون شک رویداد تی جی سی بزرگترین رویداد علمی – تجاری در منطقه خاورمیانه بوده و با این هدف که تهران به هاب بازی منطقه تبدیل شود تلاش می‌کنیم.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به بخش گیمستان در رویداد سال جاری گفت:‌ ایران و ۳۲ کشور از جمله مالزی، ترکیه، آذربایجان و کشورهایی که پتانسیل صنعت بازی خوبی دارند و نیاز به دیده شدن را دارند می‌توانند وارد حوزه رقابتی شوند و آثار خود را در گیمستان به نقد بگذارند.

حسن کریمی قدوسی با بیان اینکه هزینه برای رویداد تی جی سی کاهش یافته است تصریح کرد: سال گذشته مبالغی را به خارجی‌ها پرداخت می‌کردیم تا به تی جی سی بیایند اما این مبالغ برای رویداد امسال کاهش پیدا کرده و به طوری که شرکت گیم کانکشن فرانسه در حال مشارکت است.

وی افزود: برخی از کشورها دوست ندارند تا صنعت بازی ایران جلوه کند اما به دلیل اینکه قرارداد ایران با شرکت گیم کانکشن فرانسه انحصاری بوده نمی‌توانند آن را لغو کنند.

قدوسی درباره موضوعات اقتصادی رویداد تی جی سی ۲۰۱۸ گفت: تی جی سی از معدود اتفاقات در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است که به عنوان یک پروژه اقتصادی نیز دنبال می‌شود تی جی سی در سال گذشته درآمدهایی داشته و بنیاد نیز کمک کرده اما درآمد امسال قرار است تا دو برابر شود و بعد از چهار سال دیگر این رویداد با درآمدزایی به صورت خودگردان اداره شود و نیاز به کمک بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای وجود نخواهد داشت.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: رویداد امسال نسبت به سال گذشته افزایش ظرفیت پیدا می‌کند و تعداد ناشران و سخنرانان دو برابر می‌شود.

کریمی قدوسی با اشاره به نقش مؤثر تی جی سی گفت: حضور بازیسازان ایرانی در رویدادهای خارجی بعد از برگزاری رویداد تی جی سی افزایش پیدا کرده و بازی‌سازان ایرانی به این نقطه رسیده‌اند که امکان تعامل با بازیسازان ایجاد شده است.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد: یکی از مسائلی که باید به آن اشاره شود این است که امسال رویداد به جای دو روز در سه روز برگزار می‌شود و قرار است تا میزان عقد قراردادهای تجاری نسبت به سال گذشته که تنها دو قرارداد به صورت نهایی منعقد شده افزایش پیدا کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز