خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات:

رشد تراز تجاری با یکسان‌سازی نرخ ارز و حذف مقررات زائد

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۱۶۶

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: تراز تجاری کشور طی دو سال گذشته مثبت شده و امسال نیز در سه ماهه آخر با توجه به افزایش نرخ ارز صادرات بیشتر خواهد شد اما ممکن است تراز تجاری به دلیل واردات بیشتر کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ سیدکمال سیدعلی در همایش تامین مالی صادرات اظهارداشت: حذف پیمان ارزی در سال ۸۱، حرکت به سمت یکسان‌سازی نرخ ارز و حذف مقررات زائد از مجموعه صادرات کشور عامل رشد تراز تجاری بوده داشته باشد.

وی افزود: تراز تجاری کشور طی دو سال گذشته مثبت شده و امسال نیز در سه ماهه آخر با توجه به افزایش نرخ ارز صادرات بیشتر خواهد شد اما ممکن است تراز تجاری به دلیل واردات بیشتر کاهش یابد.

سیدعلی با اشاره به ارتقای رتبه اعتباری ایران از ۶ به ۵ گفت: رتبه ایران در دولت اصلاحات ۴ بود و بعد از تحریم‌ها به هفت رسید و حتی از رده بندی نیز خارج شدیم اما پس از برجام این رتبه بهبود یافته و حتما به رتبه‌های ۳ و ۴ خواهیم رسید.

وی ادامه داد: در بررسی فاکتورهای ریسک اعتباری در چند مورد از جمله وضعیت خوب ذخایر ارزی، بدهی ۳ تا ۴ میلیارد دلاری که هنوز سررسید نشده و رشد اقتصادی ۱۲ درصدی که البته به دلیل افزایش فروش نفت بوده، وضعیت کشور ما در مقایسه با کشورهای دارای رتبه ۲ و ۳ نیز بهتر بود.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران خاطرنشان کرد: در صندوق ضمانت صادرات اطلاعات ما با موسسات اعتبار سنجی دنیا برقرار است و ما می‌توانیم ظرف یک هفته مشتری صادرکننده را را در هر کجای دنیا اعتبار سنجی کنیم و سقف اعتباری مشتری مد نظررا اعلام می کنیم؛ اگر صادرکننده خواست از شرکت و کارخانه‌ای جنسی را به صورت نسیه دریافت کند.

وی گفت: اما صادرکننده را آن شرکت قبول نداشت، صاردکننده می‌تواند به صندوق ضمانت صادرات مراجعه کند و ضمانت نامه اعتباری و تولیدی از ما بگیرد و به آن ها تحویل دهید و صادرکننده پس از ۶ ماه پول خود را به طرف مقابل بپردازد و حتی اگر صادرکننده نتوانست پول را بپردازد، شرکت می تواند با آن ضمانت نامه از صندوق ضمانت صادرات پول خود را دریافت کند.

وی افزود: صندوق ضمانت از صادرات برای بیمه ریسک سرمایه گذاری در کشور هم اقداماتی انجام می دهد و ما ریسک سیاسی آن را به عهده می گیرد و برای کشور عراق و افغانستان یک درصد کارمزد در سال از صادرکنندگان دریافت خواهد شد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز