خبرگزاری کار ایران

بورس انرژی میزبان عرضه برق دو نیروگاه

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۲۶۹

نیروگاه‌های طوس و دماوند امروز بیش از ۳ میلیون کیلووات ساعت برق را در بورس انرژی عرضه می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ نیروگاه‌های طوس و  دماوند امروز ۳.۳۶۰.۰۰۰ کیلووات ساعت برق را در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی برای دوره مصرف هفتگی و تحویل ۲۵۸ بهمن ماه ۹۶ عرضه می‌کند.

بر اساس این گزارش، روز جاری بازار فیزیکی با عرضه ۱۸ محصول به حجم بیش از ۲۰ هزار تن انواع فرآورده‌های هیدروکربوری روز پرترافیکی خواهد داشت.

رینگ داخلی

همچنین  در رینگ داخلی کالاهای آیزوریسایکل، حلال ۴۰۰، ۴۰۲، ۴۰۶، ۴۱۰، ۵۰۲ و ۵۰۳ پالایش نفت اصفهان، نفتای سنگین و آیزوریسایکل پالایش نفت تهران، آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس، پنتان، هگزان، حلال ۴۰۲ و بلندینگ حلال ۴۱۰ پالایش نفت کرمانشاه و ریفورمیت پتروشیمی بوعلی سینا و در رینگ بین‌الملل کالاهای آیزوفید پالایش نفت تبریز و گازمایع پالایش نفت آبادان عرضه خواهند شد.

گفتنی است بازار برق بورس انرژی روز گذشته شاهد معامله ۱۱۰ هزار قرارداد معادل ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۷۰۴ میلیون ریال بود.

وضعیت نمادها

 درعین حال نمادهای بارپایه با متوسط قیمت ۲۶۷ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است در این روز معاملاتی، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲۲ و ۲۳ بهمن ماه سال ۹۶ گشایش و نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲۷ بهمن ماه ۹۶ متوقف و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

بازار فیزیکی

افزون بر این، در بازار فیزیکی بورس انرژی کالاهای متانول پتروشیمی زاگرس و شیراز، برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز، آیزوریسایکل و حلال ۴۰۴ عمده پالایش نفت شیراز در رینگ داخلی و گازمایع پالایش نفت شازند و پالایش گاز فجرجم در رینگ بین‌الملل عرضه شد.

 در نهایت حجم کل معاملات صورت ‌گرفته به ۴.۶۶۷ تن و به ارزش بیش از ۶۷ میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز