خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت به ایلنا خبر داد:

آغاز تولید 630 رانشگر مترو/ مخالف بنگاه داری ایدرو هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۱۸۴

معاون وزیر صنعت گفت: یکی از سرمایه گذاری های ما پروژه تولید 630 دستگاه رانشگر مترو است که با جهاد دانشگاهایی قرارداد آن را امضا کردیم و به زودی کار آن آغاز می شود.

منصور معظمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص فعالیت های سازمان ایدور و ورود این سازمان به بخش های مختلف صنعتی گفت: این سازمان وظیفه توسعه فضاهای صنعتی و ورود به حوزه هایی را دارد که بخش خصوصی به هر عنوان تمایلی به فعالیت در آنجا ندارد. بر همین اساس ما در کشتی سازی، تولید موتور هیلیکوپتر ، تولید ریل و مترو ورود کرده ایم.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران  ادامه داد: ایدرو به لحاظ اساس نامه اجازه بنگاه داری ندارد و در دولت یازدهم و دوازدهم در هر پروژه ای که حضور پیدا کردیم سهامدار اصلی نبودیم و نهایتا سهم ما 20 یا 30 درصد بود که آن هم طبق قانون بعد از 3 سال از آغاز بهره برداری باید آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی تصریح کرد: ما به همراه دولت مخالف بزرگ شدن و تقابل با اصل 44 هستیم بر همین اساس مخالف هر گونه بنگاه داری ایدرو هستیم.

 معظمی در مورد آخرین فعالیت ایدرو گفت: یکی از نیازهای کشور در بخش ریلی اعم از شهری و بین شهری است ما تا به حال 2 هزار دستگاه واگن مترو وارد کرده ایم در حالی که شرکت های واگن سازی در داخل کشور فقط توانایی تولید 20 درصد واگن را دارند و بقیه را وارد می کنند. بر همین اساس یکی از سرمایه گذاری های ما پروژه تولید 630 دستگاه رانشگر مترو است که با جهاد دانشگاهایی قرارداد آن را امضا کردیم و به زودی کار آن آغاز می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز