خبرگزاری کار ایران

رییس بنیاد مسکن در گفت‌وگو با ایلنا:

مالکان خانه‌های سالم در کرمانشاه مشمول دریافت کانکس نمی‌شوند/ عده‌ای به جای کانکس هزینه آن را دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۸۱۹

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه به افرادی که خانه‌هایشان مشمول شرایط تعمیری است، کانکس داده نمی‌شود، گفت: تعمیرات برخی از خانه‌ها در حد رفع ترک خوردگی است و نیاز به تعمیرات جدی ندارند و تعدادی از افراد که در حال حاضر تقاضای کانکس را دارند خانه‌هایشان سالم و در مقابل پس لرزه‌ها ایمن است.

علیرضا تابش در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر اینکه به تعدادی از زلزله زدگان کرمانشاه کانکس ارائه نشده است، اظهار داشت: در‌‌ همان روزهای اول عده‌ای به جای کانکس، هزینه آن را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: برای اسکان زلزله زدگان قرار بر این شد به عده‌ای کانکس داده شود و عده‌ای هم بنا به خواست خود هزینه آن را دریافت کنند بنابراین عده‌ای تصمیم گرفتند که هزینه کانکس بالغ بر ۵ میلیون تومان را دریافت کنند که این مبلغ هم به متقاضیان پرداخت شده است.

رییس بنیاد مسکن با اشاره به افرادی که مشمول ارائه کانکس نمی‌شوند، اظهار داشت: به افرادی که خانه‌هایشان مشمول شرایط تعمیری است، کانکس داده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: البته این تعمیرات در حد رفع ترک خوردگی است و نیاز به تعمیرات جدی ندارند و تعدادی از افراد که در حال حاضر تقاضای کانکس را دارند خانه‌هایشان سالم و در مقابل پس لرزه‌ها ایمن است.

تابش همچنین درباره روند اخذ تسهیلات تعمیری و ساخت مسکن در روستاهای زلزله زده کرمانشاه گفت: برای اخذ وام در روستا‌ها نیازی به سند نیست و روند اخذ تسهیلات بسیار تسهیل شده است.

رییس بنیاد مسکن افزود: ساده‌ترین شکل تضمین سفته زنجیره‌ای است به این صورت که سه نفر همدیگر را تضمین کنند و در حال حاضر این شرایط برای روستاییان زلزله زده فراهم آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز