خبرگزاری کار ایران

محمود حجتی مطرح کرد:

ضرورت ایجاد زنجیره تولیدات کشاورزی توسط تعاونی‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۲۵۹

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت ایجاد زنجیره تولیدات کشاورزی توسط تعاونی ها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمان، محمود حجتی در جریان بازدید از طرح زنجیره تولید گوشت مرغ در شهرستان رفسنجان ضمن اعلام اینکه شنیدن گزارش مدیر تعاونی مرغداران رفسنجان برای من خاطره‌ای فراموش نشدنی است، اظهار داشت: از رفسنجان جز این انتظار نبود من به‌خاطر همت خوب تعاونی مرغداران و تشکل خوبی که دارند دست مدیران عامل را به نمایندگی از تمامی مرغداران می‌بوسم کار شما درخور تقدیر است. البته یک کار مانده هم دارید آن نیز اینکه دان مرغی از مبدا خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم نمونه این تعاونی در سطح مملکت زیاد شود و در دنیای متمدن هم نیز به همین شکل مسائلش را حل کرده، افزود: نوسانات بازار عرضه و تقاضا باعث می‌شود تا نتوان به صورت تک واحدی در عرصه کار حضور داشت و نمی‌توان به صورت تک واحدی پایدار ماند ولی تعاونی با خرید از مبدا و وجود زنجیره می‌تواند خیلی از این مسائل و مشکلات را حل کند.

زنجیره تولید شرکت مرغداران رفسنجان به صورت رسمی از سال ۱۳۹۱ با سرمایه ۱۵ میلیارد ریال و با ۹۰ نفر پرسنل شروع به کار کرد و در حال حاضر سرمایه آن به ۳۵ میلیارد ریال رسیده است.

تعاونی مرغداران رفسنجان با ۲۱۶ عضو تحت پوشش و ۱۳۵ عضو فعال دارای امکانات کامل کشتارگاه و خط تولید و توزیع بوده و در ۲۴ ساعت حدود ۴۰ تن مرغ را کشتار می‌کند. این تعاونی با ۱۰۰ فروشگاه عرضه همکاری می نماید و از سیستم توزیع و فروش بسیار خوبی برخوردار است و کارخانه تولید خوراک با ظرفیت ۲۰۰۰ تن با سیستم توزیع ۲۶۰۰۰ تن دان و مواد خام در سال از دیگر توانمندی های این مجموعه است.

شهر آبادی مدیر تعاونی مرغداران رفسنجان در این مراسم گفت: این تعاونی در قالب سامانه جوجه‌ریزی سالانه ۴ میلیون و دویست هزار قطعه جوجه‌ریزی کرده و میزان توزیع گوشت مرغ آن به‌طور تقریبی در سال ۸۵۰۰ تن است و این تعاونی تنها تعاونی استان است که با شرکت پشتیبانی امور دام برای ذخیره مرغ منجمد همکاری می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز