خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران مطرح کرد:

ریسک ناشی از نوسان قیمت، دغدغه مشترک فعالان صنعت فولاد

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۴۸۶

مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران گفت: معیار توسعه پذیری بازارها، ایجاد ابزارها و بازارها است که این دو شاخص مهم در بورس کالا به تحقق پیوسته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حامد سلطان نژاد،‌ مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران با اشاره به وضعیت بورس کالا گفت:  بورس کالا به وضعیتی رسیده است که توانسته تا بیشتر ماموریت‌های تعریف شده را به سرانجام برساند اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد.

سلطان نژاد ادامه داد: معیار توسعه پذیری بازارها، ایجاد ابزارها و بازارها است که این دو شاخص مهم در بورس کالا به تحقق پیوسته است. قراردادهای نقدی به عنوان یکی از قراردادهای رایج در بورس کالا، انواع قراردادهای بلند مدت و تامین مالی برای صنایع  در بورس کالا در دسترس است.

مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران با اشاره به بازار گواهی سپرده  کالایی گفت: بازار گواهی سپرده کالایی برای صنعت فولاد بسیار مهم است که می‌تواند باعث توسعه بازار محور صنعت فولاد شود؛ در حقیقت اسناد کالاهایی که در انبار قرار می‌گیرد مورد معامله قرار می‌گیرد که روشی رایج در دنیا به شمار می‌رود. این ابزار در بورس lme لندن در دسترس است و به نظر می‌آید این روش در ایران نیز موفق باشد.

وی تاکید کرد:  با پیاده سازی این روش در حوزه کشاورزی شاهد موفقیت بودیم و قصد داریم تا این مدل را در بازار فلزات شکل دهیم.

سطان نژاد با بیان این که دغدغه مشترک فعالان صنعت فولاد ریسک ناشی از نوسان قیمت است، اظهار داشت: در تمام دنیا مشکل ریسک ناشی از نوسان قیمت را با  ابزارهای مالی رفع می‌کنند که از همه آنها باید به قراردادهای بلند مدت اشاره داشت که تامین کنندگان و تولید کنندگان را نسبت به وضعیت آینده مطمئن می‌کند.

مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران تاکید کرد: بورس‌های کالای آسیایی در حوزه فلزات نسبت به سایر بورس‌های دنیا برتری دارند و بزرگترین بازار مربوط به کشور چین است؛ این در حالی است که بازار‌های اروپایی نسبت به بازار آسیایی حتی با وجود رشد‌های انجام شده در رتبه پایین‌تری قرار دارند.

سلطان نژاد افزود: در دهه‌های اخیر نوسان بسیار زیادی در حوزه قیمت سنگ آهن وجود داشته است. چین یا بورس دالیان رتبه بسیار خوبی را در حوزه سنگ آهن قرار داده است.

ادامه دارد.........

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز