خبرگزاری کار ایران

سخنگوی مرکز مدیریت راه‌های کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

تشریح آخرین وضعیت محورهای مسدود شده/ اعلام محورهای دارای ترافیک سنگین/ مردم از سفرهای غیرضرور به دلیل یخ‌زدگی جاده‌ها اجتناب کنند

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۴۲۳

سخنگوی مرکز مدیریت راه‌های کشور با تشریح آخرین وضعیت محورهای مسدود شده شریانی و غیرشریانی و همچنین اعلام محورهای دارای ترافیک سنگین گفت: محورهای 28 استان درگیر بارش برف هستند و برخی از جاده‌ها یخ بسته‌اند. از مردم می‌خواهیم وارد این محورها نشوند.

یاسر خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به محورهای مسدود شده اظهار داشت: در حال حاضر محور قدیم قم – تهران مسدود است و با توجه به شرایط جوی تردد در آزادراه تهران – ساوه با محدودیت‌هایی مواجه است چرا که بارش برف در این محور سنگین است.

وی افزود: البته این محور باز است اما توسعه ما به مردم آن است که وارد آن نشوند.

وی بابیان اینکه کمی برخی از محورها یخ زده است، گفت: هر چند که این محورها مسدود نیستند اما توصیه ما به مردم این است که اگر سفر غیرضروری ندارند به هیچ وجه وارد محورهای تهران، البرز، مرکزی و قم نشوند.

خالدی با بیان اینکه در حال حاضر خودروهای سنگین هم اجازه ورود به اتوبان تهران – قم را دارند، گفت: با توجه به اینکه جاده تهران قم مسدود است خودروهای سنگین وارد اتوبان تهران قم شده‌اند و به همین دلیل ترافیک در این محور بسیار سنگین است.

سخنگوی مرکز مدیریت راه‌های کشور با تاکید بر ضرورت مجهز بودن خودروها به زنجیر چرخ اظهار داشت: زنجیر چرخ نداشتن م اشین آلات سنگین باعث ایجاد ترافیک در این ناحیه شده است و سایر خودروها هم در این ترافیک گرفتار شده‌اند.

وی با اشاره به راه‌های غیرشریانی مسدود اظهار داشت: در حال حاضر شمشک – دیزین، اولنگ – شاهو ، گنجنامه – تویسرکان، سی ساخت – سمیرم، دندی - تخت سلیمان ، پونل – خلخال مسدود هستند.

خالدی همچنین با اشاره به محورهایی که در آ‌ن ترافیک سنگین وجود دارند، گفت:‌ محور ساوه – تهران، محدود پل فردیس در کرج – قزوین، آزادراه ت هران – قم بعد از حسن آباد دارای ترافیک سنگین هستند.

وی همچنین با بیان اینکه از هفتم بهمن ماه تا امروز محور ۲۸ استان درگیر شرایط جوی و بارش برف هستند گفت: ۷۷۲ محور درگیر بارش برف بودند و تا اکنون ۶۵۱۷ دستگاه روز ماشین آلات راهداری در این محورها مستقر بوده است.

سخنگوی مرکز مدیریت راه‌های کشور ادامه داد: در این سی روز به طور میانگین میانگین ۳۵۰۰ راهدار مشغول انجام عملیات راهداری بودند و در مجموع ۲۰۳ هزار و ۴۸ کیلومتر باند برفروبی شده است.

وی با اشاره به اسکان مسافرهای درراه مانده در طول این سه روز گفت: در این سه روز ۱۱۱۶ مسافر در راهدارخانه‌ها اسکان داده شده‌اند و ۹۸۶۴ خودرو رها سازی شده است.

وی افزود:‌ همچنین در این سه روز ۱۱۴ هزار و ۶۶۲ تن شن و نمک مصرف شده که این رقم نسبت به سال گذشته بسیار قابل توجه است چرا که در سال گذشته در تمام طول دوره عملیات راهداری زمستانی ۱۵۰ هزار تن شن و نمک استفاده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز