خبرگزاری کار ایران

رئیس کنفدراسیون صادرات در گفت‌وگو با ایلنا:

چین، ترکیه و امارات بیشتر از زمان تحریم‌ها سنگ اندازی می‌کنند/هنوز نقل و انتقال‌ها توسط صرافی‌ها انجام می‌شود/ اروپایی‌ها کمتر سخت‌گیری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۰۴۶

رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: کشورهایی همچون چین، ترکیه و امارات که در زمان تحریم‌ها سختگیری نمی‌کردند این بار به خاطر مسائل سیاسی سختگیری‌های خود را اعمال می‌کنند به طوری که علاوه بر ایجاد مشکل برای صادرکنندگان ما و حضور شرکت‌های ایرانی در آن کشورها حساب‌های بانکی ایرانی‌ها را نیز بررسی و برخی از آنها را مسدود می‌کنند.

محمد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص پیشنهاد دولت در بودجه مبنی بر ارائه اوراق اسناد خزانه به صادرکنندگان برای تسویه معوقات و جوایز صادراتی گفت: پذیرش این واقعیت که دولت این مورد را جزو دیون خود می‌داند و باید آن را پرداخت کند یک قدم رو به جلو است اما اینکه این اسناد برای صادرکنندگان مفید باشد جای بحث دارد. زیرا آنها اوراق هستند و باز هم دولت بدهکار می‌شود و صادرکنندگان نمی‌دانند در چه وقتی می‌توانند از این اسناد استفاده کنند و یا می‌تواند آن را در بازار تنزیل کنند.

رئیس کنفدراسیون صادرات ادامه داد: این معوقات بعد از شش سال قرار است پرداخت شود اما هنوز تکلیف و زمان آن مشخص نیست بهتر است دولت از منابع دیگر این معوقات را به صورت نقدی یا تهاتر با بدهی‌های احتمالی صادرکنندگان تصویب کند.

لاهوتی در خصوص وضعیت نقل و انتقال پولی برای فعالان اقتصادی گفت: برجام تاثیری در نقل و انتقال برای بخش خصوصی نداشته است البته معاملات راحت‌تر صورت می‌گیرد خصوصا در اروپا سختگیری‌هایی که قبلا اعمال می‌شد اکنون وجود ندارد اما هنوز نقل و انتقال‌ها توسط صرافی‌ها انجام می‌شود و همان هزینه‌های زمان تحویل را دارد.

وی ادامه داد: کشورهایی همچون چین، ترکیه و امارات که در زمان تحریم‌ها سختگیری نمی‌کردند این بار به خاطر مسائل سیاسی سختگیری‌های خود را اعمال می‌کنند به طوری که علاوه بر ایجاد مشکل برای صادرکنندگان ما و حضور شرکت‌های ایرانی در آن کشورها حساب‌های بانکی ایرانی‌ها را نیز بررسی و برخی از آنها را مسدود می‌کنند.

وی در خصوص تاثیر دولت بر کاهش هزینه‌های صادرکنندگان گفت: سیاست دولت یازدهم تنش‌زدایی در حوزه بین الملل بود و این امر به جهان ثابت شد اما برخی کشورها به دنبال بهانه هستند تا این سیاست را تحت تاثیر قرار دهند ضمن آنکه در داخل نیز نباید کارهایی انجام دهیم که بهانه دست طرف خارجی بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز