خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شرکت ملی گاز در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

کاهش ۱۰ میلیون متر مکعبی گاز ارسالی به نیروگاه‌ها با افزایش مصرف بخش خانگی/ صرفه‌جویی ۲۵ میلیون مترمکعبی با کم کردن یک درجه از حرارت وسایل گرمایشی

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۸۳۹

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: اگر مردم یک درجه از حرارت وسایل گرمایشی خود را کم کنند ۲۵ میلیون متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی می‌شود.

مجید بوجارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی با اشاره به اینکه با افزایش مصرف بخش خانگی طبق روال همه ساله گاز ارسالی به نیروگاه‌ها را کاهش می‌دهیم، اظهار داشت: با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف بخش خانگی از روز گذشته میزان گاز ارسالی به نیروگاه ها را 10 میلیون کاهش داده و 90 میلیون متر مکعب گاز انتقال داده شد.

وی افزود: در این رابطه هماهنگی‌های لازم بین وزارت نیرو، شرکت ملی گاز و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده و با کاهش انتقال گاز ، سوخت جایگزین ارسال می‌شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز تصریح کرد: در حال حاضر میزان مصرف گاز در بخش خانگی به 530 میلیون متر مکعب رسیده و پیش‌بینی می‌شود که به 560 میلیون متر مکعب برسد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مردم و صرفه جویی در مصرف گاز بیان کرد: اگر مردم یک درجه از حرارت وسایل گرمایشی خود را کم کنند 25 میلیون متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی می‌شود.

بوجارزاده درباره یخ زدگی برخی رگولاتورها نیز گفت: در این رابطه مشکلی وجود ندارد در فصل گرم هم ممکن است رگولاتورها دچار آسیب شوند، اما در صورت بروز هر مشکلی مردم می‌توانند با سامانه 194 تماس گرفته تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز